    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 25 Apr 2013 18:37:02 +0200
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl> <kl7uid$i63$1@node2.news.atman.pl>
    <51779237$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl843o$ncj$3@node2.news.atman.pl>
    <51779d1a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl87tk$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <5177a713$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl89ib$t3s$1@node2.news.atman.pl>
    <5177afe5$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl8bjj$vkl$1@node2.news.atman.pl>
    <5177b568$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl8e0j$evt$1@node1.news.atman.pl>
    <5177cb27$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl8luc$nn7$1@node1.news.atman.pl>
    <5177f8b7$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl9en4$jfo$1@node1.news.atman.pl>
    <5178f2f2$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb2sm$7sf$1@node1.news.atman.pl>
    <5179452e$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>

    > No użyłem. I dowiedziałem się, że to jakiś fikcyjny bohater jakiegoś
    > serialu. Nie wiem co chciałeś przekazać i już.

    Pomyśl. Mowa była o twoich nietypowych reakcjach na kawę. Wystąpiło
    skojarzenie z postacią serialu.

    > Skoro jest normalna, to znaczy że powinna być zaspokojona snem (nie

    Nie każdy ma taki luksus, że może spać tyle ile chce.

    > mówię o chorobach w tym zakresie, które i owszem, bywają leczone np.
    > pochodną amfetaminy, ale nie wierzę, że wszyscy NieMogęŻyćBezKawyRano to
    > są chorzy na te choroby).

    Powszechna choroba cywilizacyjna - brak czasu.

    > To jedna z możliwości.

    Wiesz, już ty, jako osoba otwarcie przyznająca się że słyszy głosy,
    których nie ma, masz najmniejsze prawo wypowiadać się o zaburzeniach
    świadomości.

    > A jak nie umie?

    Nie rozmawiamy o małych dzieciach.

    > A jak nie jest specjalistą i opisu nie zrozumiał?

    Nie musi być.

    > A jak nie jest wszechmocny, wszechmogący i wszechwspaniały jak ty i nie
    > jest w stanie fizycznie po prostu przygotować się gruntownie z dowolnego
    > życiowego tematu z pełną analizą wszelkich dostępnych wyników badań?

    Wystarczy umiejętność czytania i CHĘĆ czytania. Ty niestety prezentujesz
    dziwną awersję do zdobywania wiedzy - dla fundziaka to w sumie może nie
    dziwne; wszelka rzetelna wiedza to kolejne ryzyko, że wiara padnie.

    > A jak nie stać go na dostęp do wielu wyników badań?

    Obecnie każdego stać.

    > No niestety. Ale to bez związku z tematem.

    Ależ ze związkiem. Może zaszkodzić? Może. Poważnie? Poważnie.

    Zdelegalizować!

    > No wiesz, na papierosach są napisy i co? Ludzie sobie wręcz żartują, że
    > te z rakiem zamiast tych z impotencją proszę.

    Podejmują świadomą decyzję. Kim jesteś, że chcesz im to odebrać?.

    > Życzę powodzenia. Nie dasz rady wszystkiego upilnować, stąd są pewne
    > instytucje wspólnotowe, które pilnują.

    Ale nie zakazują (przeważnie). Tylko nakazują rzetelne oznaczanie. I
    starczy.

    > Jasne. I całe życie wszystko sprawdzasz, włącznie z analizą powietrza,
    > wody, badaniami a laboratoriach itp. Wszystko to robisz sam, co robi
    > obecnie wspólnota pilnując ogólnych warunków życia.

    Teraz powietrza chcesz zakazać???

    > No. Dlatego porównywali żołnierzy, żebyś nie powiedział, że aaa, bo
    > jedni byli żołnierze, a inni to siostry w klasztorze i nie amfetamina
    > winna tylko warunki życia.

    Pardą, zjadłem "nie". Co powinno być jasne dla każdego myślącego, kto
    przeczytał dalszy ciąg.

    > A skąd wiesz, że chorzy to jedni, a zdrowi to drudzy. Tego w tekście nie
    > ma.

    Fakt. Nie wiem. Ale tak samo i ty nie wiesz, więc nie wolno ci tego
    zakładać.

    > No to by te wnioski się pojawiły. Trzeba by dotrzeć do sedna badań.

    To dotrzyj. A póki co nie możesz sobie dopowiadać detali pasujących do
    twojego widzimisię. To jest nauka - nie religia.

    > No ale Warszawa szkodzi. Nie ważne co szkodzi w amfetaminie. Ważne, że
    > czynnik Amfetamina.

    Ależ skąd, nie szkodzi. Szkodzi nadmiar pracy, o który łatwiej w Warszawie.

    > W takim razie niewiele rzeczy na świecie dla ciebie istnieje, bo każde
    > badania mają różne odchyły od schematu.

    Ależ nie - rzetelne badania określają schemat, jakikolwiek by on nie
    był. Jeśli jakieś przypadki odbiegają od statystycznej normy - schemat
    naukowy musi je uwzględnić.

    > Reguła nie mówi, że 100% biorących amfetaminę będzie miało depresję
    > maniakalną. Po prostu badania wykazały, że większość tych ludzi tak
    > miała. Znajdowanie kogoś, kto nie pasuje do schematu nic nie obala.

    To nie były badania, tylko wyrwana z kontekstu statystyka. Na podstawie
    której stwierdziłeś, że używanie amfetaminy musi prowadzić do depresji
    maniakalnej. Tak się nie robi.

    > Bosko. Czyli prawo Ohma też jest fałszywe, bo jak przeprowadzisz
    > badania, to wyskoczą ci odchyły. W ogóle to chyba nie istnieje żadne
    > prawo ani żadne badanie w nauce, które nie wykaże odstępstw od schematu.

    A skąd żeś takie brednie wyciągnął? Z tej swojej "biblii"?

    > A to co ona zaćpa lepsze? Jak lepsze, to nie mam nic przeciwko, żeby
    > było w aptece na receptę na takie przypadki.

    Marihuana praktycznie nie ma fizjologicznych skutków ubocznych, nawet
    przy ogromnej dawce. Może jakbyś wagon tego zjadł na raz, to byłby jakiś
    problem.

    > a) to co, poddasz się testom? Będę próbował zrobić ci przedawkowanie tego.

    Te testy były robione.

    > b) się uczepiłeś tej trawki, a rozmawiamy o narkotykach w ogólności. Być
    > może ta jedna trawka jako wyjątek powinna być legalna. Ale na pewno nie
    > kokainy, LSD i inne podobne

    LSD nie uzależnia, nie stwierdzono żadnych uszkodzeń mózgu i ma
    ekstremalnie niską toksyczność w stosunku do dawki. Prędzej kawą się
    zatrujesz.

    Co do kokainy to przedawkowanie ma zasadniczo takie same skutki jak
    przedawkowanie kofeiny. I podobne jak drastyczne przedawkowanie cukru.

    > No niestety i to, że są one bez recepty to jest sporym problemem
    > społecznym, który się tu i tam podnosi.

    ROTFL

    > A ja jestem za monopolem? Tylko czemu ta twoja trawa, skoro jest taka
    > fajna, nie jest dostępna tak jak ta pokrzywa? I Herbapol by zarobił i
    > ludzie się cieszyli. A teraz (wg ciebie) wszyscy tracą. To komu zależy
    > na tym zakazie, że on wciąż jest?

    A komu zależało na tym, żeby była w USA prohibicja na alkohol?

    > Nie masz.

    Mam.

    > Nie jesteś w stanie ogarnąć wszystkiego. Nawet ty, choć się od

    Nie muszę wszystkiego.

    > lat tu kreujesz na wszechmocnego i wszechwiedzącego i idealnego. A na
    > pewno nie ma szansy ta Gorsza Od Ciebie większość, do której ja się też
    > zaliczam. Nie jestem w stanie, nie ma szans. Muszę bazować na wiedzy i

    Wiesz, jak jesteś niestety jakimś fundamentalista religijnym, co tyle
    wie co mu jakiś kapłan powie, to faktycznie. Ale każdy człowiek, jeśli
    tylko chce, może w dzisiejszych czasach bardzo łatwo sprawdzić, co
    zawiera kupowana żywność (a przynajmniej: co powinna zawierać wg
    producenta kontrolowanego pod tym względem przez organa państwowe) oraz
    jakie skutki działanie mogą mieć owe składniki.

    > doświadczeniu i latach żmudnego rozwoju wspólnoty z której wychodzę.

    Owszem. Ale to doświadczenie jest w zasięgu ręki każdego, kto nie jest
    zakamieniałym tępakiem i wykazuje choć cień inicjatywy, żeby zadawać
    pytania.

    > Ale kokaina to przykład, 1 rzecz. Faktycznie kokainę mogę sobie
    > wyczytać. Ale przy tezie ,,nie zabraniajmy szkodliwych rzeczy
    > wspólnotowo'' dostajemy takich kokain n!. Z czego spora część wymagająca
    > wgryzania się w niuanse badań.

    Różne dziwne kombinacje o podobnym działaniu (i poważniejszych skutkach
    ubocznych) zaczęły masowo powstawać WYŁĄCZNIE wskutek zakazu legalnego
    handlu istniejącymi produktami w celu ominięcia tych przepisów.

    > I co dalej?

    Zgłoś się na błękitną linię - tam cię poinstruują.

    > Wielu jest zastraszonych. Zniewolonych. Są też dzieci, małe, bez wiedzy,
    > umiejętności, bez szans na pomoc.

    Ale to nie jest wina alkoholu - tylko człowieka. Wiem! Zdelegalizować
    ludzi! ;->

    > Wczytaj się w ten problem, to zobaczysz jego złożoność.

    Ano wczytaj się. Często taki maltretowany małżonek dawno by już wykopał
    sadystę/sadystkę z życia, ale mu jakaś zasrana religia nie pozwala i "co
    ludzie powiedzą".

    > Też.
    >
    > Alkohol zniszczył wiele istnień ludzkich.

    Nie. Ludzie sami się niszczyli. Nie byłoby alkoholu, to byłby
    rozpuszczalnik, klej, opary benzyny, podduszanie... W twoim idealnym
    świecie każdy człowiek jest zakuty w kaftan bezpieczeństwa i karmiony
    idealnie dobraną papką przez rurkę.

    > Nie ja poruszałem temat rowerzystów na polnych drogach. Słowem o nich
    > nie wspomniałem. Jeżeli to ważne do dyskusji, to powiedz o co chodzi, bo
    > nie kojarzę tematu w ogóle.

    Jedzie sobie rowerzysta polną dróżką po dwóch piwkach. Wokół pusto,
    samochody tamtędy nie jeżdżą. Trafia na pieszy patrol wyrabiający normę.
    I traci prawko.

    > A czterolatek? A sześciolatek? Mam wszędzie za nim chodzić? Mam badać
    > każdego cukierka, co go koleżanka poczęstuje? Zauważ, że obecny zakaz
    > powoduje, że te substancje są ,,napiętnowane''. A jak nie będą
    > napiętnowane, a normalka, to będzie walka trudna.

    ROTFL

    O syndromie zakazanego owocu nie słyszałeś? To nie jest napiętnowanie!
    To jest nobilitacja - do symbolu buntu i wolności.

    > I jak dopilnujesz, żeby z niego nie wylazł?

    Dlaczego ma nie wychodzić, jak już nie będzie kopcił??

    > Dymienie jest przenośne. Problem zaatakuje cię na milion sposobów. Nie

    Mnie? Jak?

    > wszystkie takie wprost jak ,,dym, wzywam policję, mandacik''. Co zresztą
    > jest utopią, bo myśmy w tę zimę walczyli przez 3 miesiące z bezdomnymi
    > menelami, którzy nam srali na korytarzu, lali do windy, pili i palili i
    > mieszkali na klatce i policja odsyłała do straszaków, a straszaki
    > wiejskie raz na kilka dni przyszły, pogadały z menelami, wyprowadziły
    > ich co najwyżej przed blok i na tym się kończyło. Menele wracali.

    Jak przychodzi co do czego to jesteś patologicznie mało asertywny.

    I zwracam uwagę, że wszystkie te uciążliwości SĄ nielegalne. Co bo
    zmieniło zdelegalizowanie papierosów i alkoholu? A jeszcze musiałbyś
    mocz zdelegalizować.