    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Sun, 21 Apr 2013 12:40:16 +0200
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl> <kkrf7o$vpq$1@news.task.gda.pl>
    <kkrliq$im2$2@node1.news.atman.pl> <kkrn00$sdo$1@news.task.gda.pl>
    <kkteva$cn4$2@node2.news.atman.pl> <kktlur$s59$1@news.task.gda.pl>
    <kku1qd$vlq$1@node1.news.atman.pl>
    <5172a118$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <5172aee2$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkuefs$d2l$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304201924280.3412@quad>
    <kkupco$o7o$1@node1.news.atman.pl> <kkuqv6$s61$1@news.task.gda.pl>
    <kkuvke$thp$1@node2.news.atman.pl> <kl0303$ujj$1@news.task.gda.pl>

    > Właśnie nie akademicka. Takie twierdzenie, jak twoje, to uproszczenie.
    > Jest wiele wariantów i można gdybać, ale szanse na to, że gdyby nie
    > istnienie składek/podatków etc. to pracodawca ugadałby się z tobą na
    > całą kwotę, są takie sobie.

    Moment, póki co dyskutujemy "co by było gdyby" składki był, ale płacił
    je bezpośrednio pracownik.

    > Inna sprawa, że całość mnie przerasta, żeby spróbować zasymulować, bo
    > powiedzmy, że nawet tak by było i na całą kwotę byś się umawiał, to czy
    > jak wszyscy w kraju zarabiali by więcej, to by było lepiej czy też po
    > prostu zmieniła by się siła nabywcza pieniądza?

    Na pewno byłby to pewien czynnik pro-inflacyjny.

    [ciach]

    > Zresztą wymieniłem 0 na 23, żeby zobrazować zmianę. A każda dowolna
    > zmiana, np. 0 na 5 tak zadziałała. Czy nawet 22 na 23.

    Mmmm... Nie. 1% to niewielka zmiana i w większości przypadków albo
    sprzedawca może sobie pozwolić na "przyjęcie na klatę" albo podwyżka
    niewiele ruszy klienta.

    > po pierwsze, nie wzrastał tylko towar luksusowy, bo np. ubranka dla

    A w mediach największy był szum o kawę ;)

    > dzieci (i gdzie ta prorodzinna polityka?).

    Hmmm... Założyć działalność "zaludnianie kraju" i wrzucić to w koszta? ;->

    BP,NMSP ;)

    > po drugie, nawet jak wzrósł na luksusy, jak książki, kawa, etc, to
    > gospodarka to system naczyń połączonych. Nie umiem wskazać na ile spadek
    > sprzedaży książek ma wpływ na całość gospodarki, ale generalnie te
    > zmiany vatu pieprznęły na mój gust w całość, a nie w Klienta Końcowego.

    Na pewno, ale czy było to aż tak drastyczne? Ja w sumie nie zwróciłem
    uwagi czy ceny książek w ogóle wzrosły, bo nie kupuję więcej jak kilka
    miesięcznie, więc różnica kilku złotych w tą czy w tamtą mnie nie rusza.