  • Data: 2013-04-21 09:03:32
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.04.2013 22:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeden pies. Ja kosztuję pracodawcę określoną sumę pieniędzy - czyli tyle
    > on mi płaci. Z tego musi odprowadzić różne składki, a czy jest to
    > liczone jako jego koszt czy mój koszt to w sumie kwestia akademicka.

    Właśnie nie akademicka. Takie twierdzenie, jak twoje, to uproszczenie.
    Jest wiele wariantów i można gdybać, ale szanse na to, że gdyby nie
    istnienie składek/podatków etc. to pracodawca ugadałby się z tobą na
    całą kwotę, są takie sobie.

    Inna sprawa, że całość mnie przerasta, żeby spróbować zasymulować, bo
    powiedzmy, że nawet tak by było i na całą kwotę byś się umawiał, to czy
    jak wszyscy w kraju zarabiali by więcej, to by było lepiej czy też po
    prostu zmieniła by się siła nabywcza pieniądza?

    > No, akurat stawkę 0% to niewiele rzeczy miało.

    To był przykład. Nie chodziło o to czy wiele, ale że te zmiany przyjęli
    na klatę także sprzedawcy, choć pierwsze wrażenie jest takie, że niby
    VAT to tylko końcowi.

    Zresztą wymieniłem 0 na 23, żeby zobrazować zmianę. A każda dowolna
    zmiana, np. 0 na 5 tak zadziałała. Czy nawet 22 na 23.

    > Dla większości była to
    > zmiana z 22% na 23%. Ostatnio był jakiś wielki raban w mediach ze zmianą
    > 8% na 23%, ale głównym produktem, jakiego się czepiali, była kawa
    > podawana do spożycia w kawiarniach, towar tak na prawdę luksusowy ;)

    po pierwsze, nie wzrastał tylko towar luksusowy, bo np. ubranka dla
    dzieci (i gdzie ta prorodzinna polityka?).

    po drugie, nawet jak wzrósł na luksusy, jak książki, kawa, etc, to
    gospodarka to system naczyń połączonych. Nie umiem wskazać na ile spadek
    sprzedaży książek ma wpływ na całość gospodarki, ale generalnie te
    zmiany vatu pieprznęły na mój gust w całość, a nie w Klienta Końcowego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek