    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Sat, 20 Apr 2013 21:19:59 +0200
    <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl> <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad> <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl> <kkrf7o$vpq$1@news.task.gda.pl>
    <kkrliq$im2$2@node1.news.atman.pl> <kkrn00$sdo$1@news.task.gda.pl>
    <kkteva$cn4$2@node2.news.atman.pl> <kktlur$s59$1@news.task.gda.pl>
    <kku1qd$vlq$1@node1.news.atman.pl>
    <5172a118$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <5172aee2$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkuefs$d2l$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304201924280.3412@quad>
    <kkupco$o7o$1@node1.news.atman.pl>

    On 20.04.2013 21:13, Andrzej Lawa wrote:

    > Umm... To ludzie są AŻ TAK głupi??
    >
    > Dla mnie od początku było oczywiste, że składki i podatki płaci
    > pracodawca moimi pieniędzmi w moim imieniu. Uzgodnienie kwoty netto,
    > jaką dostaję, miało wyłącznie na celu uproszczenie (dla mnie) obliczeń.

    Ale to dalej tylko cyferki na papierku.

    Dostajesz kase tyle ile na papierku. Reszte ktos gdzies za Ciebie.

    Wiec nie masz poczucia ze ci ktos odbiera.

    Dostajesz 2000 i masz 2000...

    A teraz wyobraz sobie - dostajesz 4000 i masz od kopa wydac 2000 na
    oplaty - podatki, ubezpieczenia.

    > Raczej ze względu na to, że trzeba o paru rzeczach więcej pamiętać
    > (właśnie o opłacaniu składek), a nie dlatego, że składki i podatki płaci
    > się osobiście a nie czyimiś rękami.
    >
    > W sumie jak zatrudnisz księgową, to też sam, osobiście składek i
    > podatków nie płacisz ;)

    tylko jak ja upowaznie do dysponowania kontem bankowym.

    > Plus niektóre zakupy dla prowadzącego działalność są tańsze, niż dla
    > osoby prywatnej (jak bym np. był na kontrakcie, to mój komputer i
    > monitor byłby dla mnie bez VAT i jeszcze odliczane od dochodowego).
    >
    > DG jest trudniejsza, ale daje więcej opcji na obniżenie podatków.

    i dlatego mimo wielkich utrudnien ze strony fiskusa i urzedasow wielu
    ludzi sie decyduje. Bo jest sie ciut mniej okradanym.

    zen.aspx