    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Apr 2013 19:20:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kku7rv$5tv$3@node1.news.atman.pl>

    On Sat, 20 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > W zakresie ratującym życie w nagłych przypadkach z reguły gwarantuje, nawet
    > jeśli przekracza budżet.

    Apeluję o niezapominanie, że szczególne "procedury ratujące", w tym
    badawcze i "rozwojowe", fundowane są *spoza* środków NFZ, z budżetu
    (czyli podatków a nie ubezpieczenia).

    > Kiedyś autentycznie zainteresowany alternatywą szukałem prywatnej oferty.
    > Nawet w porównaniu z NFZ były gorzej jak gówniane.

    Jest to możliwe, niestety, wypada się zgodzić.
    Tak samo nie da się kupić OC na rower opartego o zasady zbliżone
    do OC na samochód. Jedyne znalezione jakiś czas temu to było "europejskie
    studenckie", niedostępne dla zwykłych mieszkańców Polski.
    "Czysty rynek" akurat przy ubezpieczeniach nie bardzo działa, z tym,
    że nie wykluczam iż bardzo istotną przyczyną są ograniczenia prawne
    w postaci "rozmiaru" ubezpieczyciela (próg wejścia jest tak wysoki,
    że realna konkurencja nie działa, za to ustawowe wymuszenie tak).

    pzdr, Gotfryd