    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Apr 2013 19:51:47 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl> <kkrf7o$vpq$1@news.task.gda.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304191706050.1664@quad> <kkro6c$vne$1@news.task.gda.pl>

    On Fri, 19 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To jest rzecz wtórna.

    To jest rzecz pierwotna - tłumaczę że przykład jest zły.
    Nie odnoszę się do tezy, nie odnoszę się do intencji, nie
    odnoszę się do wniosków. Do przykładu.

    > Możliwe, że przy 7 lokalach jeszcze by się dało
    > samodzielnie, ale przy 700 już na pewno nie.

    "być może nie", łykam taki argument ;)

    > I to chcę pokazać.

    To trzeba było się posłużyć przykładem 700-osobowym, a nie
    10-osobowym, i to właśnie krytykuję.
    Wszelka przesada jest szkodliwa, ta w dobieraniu przykładów
    również.

    > Ale nie rozmawialiśmy o 7 lokalach,

    Ależ dokładnie tak, podałeś KONKRETNY przykład 10 wspólników.
    To jest zły przykład i tyle.

    > tylko o tym, że od pewnej skali nie ma wyjścia.

    Argumentację rozumiem, co nie znaczy że podzielam
    (patrz demokrecja bezpośrednia w Atenach, tam było raczej
    sporo ponad 700 uprawnionych)

    > Lokale to był tylko przykład

    No to tłumaczę że PRZYKŁAD BYŁ ZŁY.
    Jak pisać, większymi literkami?
    Chyba sprawię sobie program do układania takich duuuużych literek
    za pomocą ASCI-art :|

    > Inny też podałem.

    Ale ja się do "innego" NIE ODNOSIŁEM! (dotąd)
    Musisz się koniecznie bawić w odmianę Stokrotki? (w wątku obok
    robi dokładnie to samo - próbuje dyskutować nad tezą której
    NIE krytykowałem).

    Ale tak offtopicznie, skoro już o przykładach mowa:

    > Organizacja charytatywna. Do pewnego poziomu działań można
    > pójść do potrzebującej sąsiadki i przynieść jej węgla.

    Przechlapane.
    Może bym i poszedł, ale za nic się do tego nie publicznie
    nie przyznał. Biedna sąsiadka.

    > Ale od pewnego poziomu
    > działań musi zaistnieć organizacja charytatywna, która np. zorganizuje
    > noclegownie dla bezdomnych czy też jadłodajnię z biedazupkami.

    No i przykład jest tak samo zły jak 10 lokali - limit w przypadku
    polskich przepisów podatkowych wynosi 1 (slownie jeden).
    Niekorzystanie przy "usłudze" z pośrednictwa fundacji podlega
    pod podatek dochodowy, art.11 PDoOF. O VAT nie wspominam bo
    inaczej działa (ale również z "zastrzeżeniem fundacji").

    Wartość materialną w postaci rzeczy, praw majątkowych czy pieniędzy
    można (do rozsądnego limitu zwolnienia) podarować bez podatku,
    "usłużenia" nie.
    Tako rzekł polski Sejm.
    "nie polecam" ;) (do roli przykładu)

    pzdr, Gotfryd