    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: prywatnosc...? :(((
    Date: Sun, 1 Jun 2003 08:57:36 +0800

    In article <bbal0k$bel$1@SunSITE.icm.edu.pl>, Marg wrote:
    > Prawnicy Ci tu nie pomogą. Możesz spróbować zgłosić to na Policji jako
    > naruszenie Twoich dóbr osobistych, ale właściwie to nie masz żadnej
    > pewności, czy rzeczywiście to zrobił, czy tylko się chwalił. Wydaje mi się,

    Można spróbować mu to jednak udowodnić o ile dalej będzie się w to bawił.
    Po pierwsze w większości przypadków podsłuchującą maszynę da się w sieci
    wykryć. Jej karta sieciowa chodzi na ogół w tzw. trybie promiscuous i
    można z innego kompa stwierdzić czy chodzi - jak wam zależy popytajcie o
    szczególy np. na pl.comp.security, tu się robi już za off-topic.
    Po drugie, można zwyczajnie gościa sprowokować aby się przyznał nagrywając
    to ukrytą kamerą czy magnetofonem. Ważne aby zrobić to w ten sposób co by
    nie było wątpliwości kto, co i kiedy i że nie żartuje sobie albo nie gra.
    Jakiś świadek do tej prowokacji też by się przydał o ile to wykonalne.

    > 1. Jeśli kupicie taki w technologii 100 Mb/s to transfer pomiędzy Waszymi
    > komputerami w sieci lokalnej wzrośnie 10-krotnie

    Yo panie, szczególnie jeśli oni mają 10tki w kompach :)

    > 2. Sieć będzie działała o wiele szybciej i bez zakłóceń - zmniejszy się tzw.
    > domena kolizji

    Najpewniej będzie działała dokładnie tak samo, chyba że główny ruch idzie
    pomiędzy maszynami w sieci lokalnej.

    > 3. Nikt nie będzie mógł w ten sposób nikogo podsłuchiwać.

    To tylko tak abyście jednak dostali rzetelną informację i nie nabrali
    fałszywego przekonania że switch załatwi wszystko: Jeśli wasz brzydki
    sąsiad wie co robi to i ze switchem sobie poradzi. Są sposoby i to
    bynajmniej nie mechaniczne. Jedynym bardziej pewnym w waszych warunkach
    zabezpieczeniem jest szyfrowanie korespondencji z tym co cenne i basta.
    Tak się właśnie to robi, a rzecz jest trywialna w wykonaniu.
    Switcha se kupcie, to nie jest zła rada, ale nie pokładajcie w nim jakiś
    wielkich nadziei na bezgraniczne bezpieczeństwo i usprawnienie sieci.

    > Może wspólnie podejmiecie decyzję o wykluczeniu uciążliwego sąsiada ze
    > spółki.

    Zależy jaka to spółka, a skoro nie mają dowodów...

    --
    Marcin