    From: "Marg" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: prywatnosc...? :(((
    Date: Sat, 31 May 2003 18:24:53 +0200

    > o tej partycji, tym ze przechwytuje to i owo wiemy od niego samego bo
    przylazl i
    > sam sie pochwalil, jaki to on jest sprytny :). a zdjecia byly przesylane
    mailem
    > z monitorowanego komputera. nie mam pewności (jak juz wspomnialam nie znam
    sie
    > nasieciach), czy jest tez w stanie przejrzec poczte. zreszta, nie chodzi
    tu
    > tylko o te zdjecia przeciez...

    Jeśli zdjęcia były przesyłane pocztą to na 100% jest w stanie przejrzeć
    każdą wiadomość - wraz z załącznikami. Może podsłuchiwać rozmowy na Gadu
    Gadu ICQ itp. Widzieć na jakie strony internetowe wchodzisz - dosłownie wie
    o każdym najmniejszym skorzystaniu przez Ciebie z internetu.

    Prawnicy Ci tu nie pomogą. Możesz spróbować zgłosić to na Policji jako
    naruszenie Twoich dóbr osobistych, ale właściwie to nie masz żadnej
    pewności, czy rzeczywiście to zrobił, czy tylko się chwalił. Wydaje mi się,
    że w tym przypadku brak jest podstaw do interwencji - jeśli interwencją
    nazwać zarekwirowanie komputera temu gościowi, w celu przeszukania jego
    zawartości - oczywiście mogę się mylić. Jeśli masz świadków, że przyszedł i
    to powiedział - to już lepiej, ale będziesz musiała przekonać jeszcze
    Policję.
    Odradzałbym zastraszanie tego kolesia, bo może tylko lepiej się zabezpieczyć
    i dalej uprawiać swój proceder.

    Zacząłbym od wizyty u sąsiada, u którego stoi serwer (router ew. komputer
    udostępniający internet oraz HUB) i porozmawiał o całym zajściu.
    Zaproponuj temu sąsiadowi, że wszyscy chętnie złożą się dajmy na to po 25
    PLN (switcha na Allegro na 10 użytkowników można kupić już za mniej niż 200
    PLN, a używany jeszcze taniej) na switch (tylko musisz to omówić z innymi
    sąsiadami) - wtedy:
    1. Jeśli kupicie taki w technologii 100 Mb/s to transfer pomiędzy Waszymi
    komputerami w sieci lokalnej wzrośnie 10-krotnie
    2. Sieć będzie działała o wiele szybciej i bez zakłóceń - zmniejszy się tzw.
    domena kolizji
    3. Nikt nie będzie mógł w ten sposób nikogo podsłuchiwać.
    Ew. zaproponuj, że kupicie sami mały switch - i on ew. podepnie ten switch
    bezpośrednio do serwera, a do jednego portu tego switcha podłączy całą
    pozostałą sieć, lub np. tych, co się nie zgodzili zapłacić. Jak pogadasz z
    sąsiadami i powiesz im, że ich wspólnik ma coś takiego to myślę, że każdy
    będzie chciał kupić switcha wtedy - jakby co to powołaj się na te 3
    podpunkty.
    Może wspólnie podejmiecie decyzję o wykluczeniu uciążliwego sąsiada ze
    spółki.

    Jak masz jeszcze jakieś pytania i wątpliwości to pisz na grupę.