    From: "Marg" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Re: prywatnosc...? :(((
    Date: Sat, 31 May 2003 10:10:29 +0200

    > firewall jest, co do hasel musze zapytac, lecz pewnie tez sa, a to cos
    > zamontowane to ponoc 500mb patrycja, ktora przechwytuje i archiwizuje
    wszystko
    > co wychodzi z komputera i do niego wchodzi, wylapuje to po drodze do
    serwera...
    > jakos tak to powinno brzmiec. przypominam ze sie na tym nie znam i moglam
    cos
    > pokrecic. jest w ogole mozliwe cos takiego?
    > ---- tez bym mu najchetniej dala w zeby :D

    Oczywiście jest to możliwe. Nie pomoże żadne zabezpieczenie na routerze
    (serwerze) ani firewall. Ten facet zamontował sobie specjalne
    oprogramowanie, które pozwala jego karcie sieciowej przechwytywać pakiety,
    których adresem docelowym jest router i odwrotnie - których adresem
    docelowym jest Wasz komputer. Ponieważ w sieci opartej na HUBie wszystkie
    pakiety wysyłane z jednego komputera trafiają do wszystkich użytkowników -
    dopiero karta sieciowa po nagłówku IP sprawdza, czy pakiet należy do właśnie
    tego komputera - i w zależności od tego - odbiera go, lub ignoruje. U tego
    faceta - zamiast ignorować - odbiera pakiety, a odpow. oprogramowanie
    zapisuje wszystko jak leci na jego partycję - ew. po drodze coś filtrując.
    Może tak ściągać cały ruch w sieci - nie tylko od Ciebie!!!

    Rozwiązanie techniczne - zgłoś administratorowi sieci, przedstawiając
    problem - zażądaj wymiany HUBa na tzw. Switch - zapobiega on rozgłaszaniu
    danych do wszelkich komputerów, mostkując sieć na niezależne "kanały" -
    wtedy pakiety, przeznaczone dla routera (serwera) będą szły jednym kanałem,
    a nie nawet kilkunastoma.

    Rozwiązanie prawne - zgłoś wniosek o popełnieniu przestępstwa na Policji i
    żądaj natychmiastowego ścigania - przedstaw swoje dowody i podejrzenia.
    Powinni zarekwirować komputer faceta, przy okazji sprawdzą, czy ma legalny
    soft. Jeśli znajdą na jego dysku coś co nie należy do niego - to będzie miał
    kłopoty.