  • 11. Data: 2013-01-04 18:40:07
    Temat: Re: [OT] Re: bezskuteczna egzekucja - mimo znacznego majatku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Iksiński wrote:

    > Szkoda, że tej wiedzy nie miałem 20 lat temu...

    chcesz tez zobaczyc druga strone medalu?

    komornika wyrzucającego starszą osobę na bruk bo tak spółdzielnia kazała

  • 12. Data: 2013-01-04 18:49:05
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > chcesz tez zobaczyc druga strone medalu?

    Ależ ja doskonale znam tą drugą stronę.

    > komornika wyrzucającego starszą osobę na bruk bo tak spółdzielnia kazała

    Co więcej, komornik wyrzuci tą starszą osobę, ale w przypadku alkoholika
    znęcającego się nad rodziną (z prawomocnym wyrokiem eksmisyjnym, bez prawa
    do lokalu zastępczego) palcem nie ruszy.

  • 13. Data: 2013-01-04 20:24:43
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-04 12:45, Andrzej Lawa pisze:
    > Ave!
    >
    > Takie pytanie... Na jakiej konkretnej podstawie komornik odmawia zajęcia
    > nieruchomości (mieszkania) przy długu rzędu kilkunastu tysięcy?
    >
    > Jest coś konkretnego poza ogólną wytyczną minimalizowania uciążliwości?
    >
    > Dla ustalenia uwagi: wg komornika "biedak" niczego więcej nie posiada
    > ani dochodów nie uzyskuje (dziwne trochę, skoro samochód leasinguje).

    A był złożony odrębny wniosek o egzekucję z nieruchomości?

  • 14. Data: 2013-01-04 21:18:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-04 20:24, Michał pisze:

    > A był złożony odrębny wniosek o egzekucję z nieruchomości?

    Nie musi być *odrębny*.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-01-05 15:41:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Już nie dramatyzuj. Komornikowi też zależy na skutecznej egzekucji.
    > Ale jest związany wnioskiem wierzyciela. Do tego stopnia, że jak
    > ustali jakiś majątek, a wierzyciel nie wskazał takiego sposobu
    > egzekucji (choćby ogólnie - "proszę o zajęcie rachunków bankowych"),
    > to zająć nie może.

    najlepiej jak sie komornik dogada i zajmie majątek komuś innemu, potem
    komornik umywa ręce a ten na czyje konto przelano kasę wypina si ei
    stwierdza że kasy już nie ma.

    poszkodowany zaś może sobie iść do sądu...

  • 16. Data: 2013-01-05 16:03:11
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-05 15:41, Marek Dyjor pisze:

    > najlepiej jak sie komornik dogada i zajmie majątek komuś innemu, potem
    > komornik umywa ręce a ten na czyje konto przelano kasę wypina si ei
    > stwierdza że kasy już nie ma.
    >
    > poszkodowany zaś może sobie iść do sądu...

    Wariant 2:
    Ktoś bierze pożyczkę biznesową na parę (dużych) baniek, uruchamia firmę,
    buduje fabrykę (część oczywiście już miał wcześniej). Fabryka zaczyna
    prosperować. Wtedy bank żąda natychmiastowej spłaty kredytu, bo w jego
    oczach kredytobiorca stracił wiarygodność. Komornik zajmuje fabrykę i
    sprzedaje za 1/10 ceny z góry ustalonej osobie. Wszyscy zadowoleni. No -
    może z wyjątkiem kredytobiorcy, ale któż by się nim przejmował?
    (Przypadki opisane w literaturze przedmiotu).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2013-01-07 13:51:45
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2013 17:01:53 +0100, Iksiński napisał(a):

    > Szkoda, że tej wiedzy nie miałem 20 lat temu...

    Ta, tyle ze do tego trzeba miec jeszcze mentalnosc skurwysyna i byc
    pozbawionym wrazliwosci, a to juz nie kazdy da rade.