  • 11. Data: 2008-02-27 19:08:50
    Temat: Re: OC i odszkodowanie za straty moralne ?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 27 Feb 2008 19:59:51 +0100, argothiel napisał(a):

    > Nie jest to takie jednoznaczne. Równie dobrze to potrącona kobieta mogła
    > być pod wpływem alkoholu.

    Hmm... no to mnie zagiąłeś ;)
    Choć to co autor wątku chciał napisać, wydawało mi się dość oczywiste z
    kontekstu wypowiedzi, ale prawnicy to logicy ponoć ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 12. Data: 2008-02-28 06:56:21
    Od: "Krzyś" <n...@n...com>

    Witam ponownie

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Ponieważ pisałem w pośpiechu może wyszło trochę chaotycznie.

    Aby sprostować to podam kilka faktów:

    Prowadzący był pod wpływem alkoholu.

    Kolega nie uchyla się od odpowiedzialności - przyznał się do winy odsiedział
    wyrok, nie uchyla się także od odpowiedzialności za poniesione koszta -
    jeżeli poszkodowana osoba poniosła z powodu leczenia wie doskonale że musi
    zapłacić.

    Wczoraj jak pisałem był w firmie ubezpieczeniowej.

    Pokazali mu ogromną tekę akt i różnych rachunków, nawet ponoć było kilka
    spraw z powództwa cywilnego, ale pomiędzy poszkodowanym a firmą .

    Kwota którą uzyskała osoba poszkodowana to 180 tysięcy, ponieważ firma
    płaciła za kolejne przedstawiane rachunki część kosztów (około 40 tys.)
    przedawniło się.

    Problem nie polega na tym, iż on chcę się uchylić od odpowiedzialności jak
    napisałem poczuwa się do winy, lecz wysokość odszkodowania jest dla niego
    "kosmiczna" zastanawia się skąd w piśmie od firmy ubezpieczeniowej znalazła
    się pozycja "zadość uczynienie za ból i cierpienie". Dodatkowo w piśmie jest
    zapisek, iż większość tej kwoty (180 tys.) to właśnie zadość uczynienie.

    Czy poszkodowany może się domagać takiego zadość uczynienia od firmy
    ubezpieczeniowej OC czy powinien wytoczyć sprawę sprawcy?

    Pisałem, iż nie znam się na prawie, ale na myślę, iż sąd bierze pod uwagę
    możliwości finansowe sprawcy pod uwagę wyznaczając kwotę zadość uczynienia?

    Zastanawiam się również jak sprawdzić "rzetelność" przedstawionych
    rachunków, jak kolega wspomina ojciec poszkodowanej osoby jest lekarzem.

    Zwracam się z prośbą o poradę nie dlatego iż żal mi kolegi - jego wina ale
    szkoda dzieci i sytuacji w jaką wprowadził swoim bezmyślnym postępowaniem
    jego rodzinę.

    Jeszcze raz dziękuje za wskazówki i komentarze.

  • 13. Data: 2008-02-28 13:20:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzyś pisze:

> [...]
    > jeżeli poszkodowana osoba poniosła z powodu leczenia wie doskonale że musi

    Nie tylko za samo leczenie. Dochodzą utracone dochody i wszelkie inne
    należne z tytułu odpowiedzialności cywilnej sumy.

    > Wczoraj jak pisałem był w firmie ubezpieczeniowej.
    >
    > Pokazali mu ogromną tekę akt i różnych rachunków, nawet ponoć było kilka
    > spraw z powództwa cywilnego, ale pomiędzy poszkodowanym a firmą .

    Czyli takie sumy przyznał sąd. Niech więc kolega zaciśnie zęby i płaci.

    [ciach]

    > Problem nie polega na tym, iż on chcę się uchylić od odpowiedzialności jak
    > napisałem poczuwa się do winy, lecz wysokość odszkodowania jest dla niego
    > "kosmiczna"

    Ktoś mu kazał chlać? Nie? To jego problem.

    > zastanawia się skąd w piśmie od firmy ubezpieczeniowej znalazła
    > się pozycja "zadość uczynienie za ból i cierpienie".

    Zapewne z wyroku sądowego.

    [ciach]

    > Czy poszkodowany może się domagać takiego zadość uczynienia od firmy
    > ubezpieczeniowej OC czy powinien wytoczyć sprawę sprawcy?

    Pisałem już, że polisa OC jest właśnie po to, żeby poszkodowany nie
    musiał się "wozić" z być może niewypłacalnym sprawcą, tylko z
    ubezpieczycielem. Czego nie zrozumiałeś?

    [ciach]

    > Zwracam się z prośbą o poradę nie dlatego iż żal mi kolegi - jego wina ale
    > szkoda dzieci i sytuacji w jaką wprowadził swoim bezmyślnym postępowaniem
    > jego rodzinę.

    No to szybko rozwód i znalezienie dla dzieci lepszego ojca ;->

  • 14. Data: 2008-02-28 14:18:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 14:20:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pisałem już, że polisa OC jest właśnie po to, żeby poszkodowany nie
    > musiał się "wozić" z być może niewypłacalnym sprawcą, tylko z
    > ubezpieczycielem.

    A jeśli ubezpieczyciel wypłaci absurdalne zadośćuczynienie,
    bo poszkodowana akurat będzie "sąsiadką" kogoś z tej firmy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2008-02-28 15:26:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry(k) pisze:

    > A jeśli ubezpieczyciel wypłaci absurdalne zadośćuczynienie,
    > bo poszkodowana akurat będzie "sąsiadką" kogoś z tej firmy?

    I specjalnie w tym celu będzie się ciągał z tym po sądach?

    Przecież wyraźnie było napisane, że sprawa była w sądzie.

    Poza tym wątpię, żeby ktoś dla znajomych tak ryzykował - 150 tysięcy to
    spora suma i na pewno wewnątrz firmy ktoś by się zainteresował, czy aby
    nie za dużo.

  • 16. Data: 2008-02-28 20:30:14
    Od: emka <m...@v...pl>

    Jeżeli została wyczerpana ustawowa suma ubezpieczenia OC to
    Towarzystwo może wystąpić z regresem do niego.
    Jeżeli chodzi o zakres ochrony to dotyczy on szerokorozumianej szkody
    na osobie i na mieniu a szkodą na osobie mogą być również za straty
    moralne.

    pozdrawiam
    emka

    ---
    www.ipolis.pl - Ubezpieczenia dla Ciebie

  • 17. Data: 2008-02-29 13:05:01
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl>

    wiadomości news:480j95-hbq.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Poza tym wątpię, żeby ktoś dla znajomych tak ryzykował - 150 tysięcy to
    > spora suma i na pewno wewnątrz firmy ktoś by się zainteresował, czy aby
    > nie za dużo.

    Szczególnie, że zazwyczaj decyzje o wypłacie sum już rzędu kilkanaście
    tysięcy zł tytułem zadośćuczynienia są podejmowane przez minimum dwóch
    pracowników TU.

  • 18. Data: 2008-03-01 00:20:26
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 29 Lut, 14:05, "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:480j95-hbq.ln1@ncc1701.lechistan.com.
    ..

    > Szczególnie, że zazwyczaj decyzje o wypłacie sum już rzędu kilkanaście
    > tysięcy zł tytułem zadośćuczynienia są podejmowane przez minimum dwóch
    > pracowników TU.

    I to pracowników upoważnionych do podejmowania decyzji w takich
    sytuacjach. Dodatkowo jest sprawa prawników firmy ubezpieczeniowej,
    oni także zajmują się sprawą, jeśli kwota jest dość wysoka.

    Jak było wcześniej napisane, poszkodowana sądziła się z TU, więc można
    wnioskować, że TU podważało zasadność/wysokość żądanego odszkodowania.
    Wyrok sądu jest prawomocny, więc TU musi się podporządkować wyrokowi,
    a że kolega jechał na bani, to zgodnie z ustawą ubezpieczeniową, TU
    może wystąpić z regresem do sprawcy zdarzenia, jako że TU nie ma
    odpowiedzialności za tą szkodę. TU wypłaca odszkodowanie, ale później
    chce odzyskać od kierującego wypłacone odszkodowanie.