    From: SlaVa <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC i odszkodowanie za straty moralne ?
    Date: Fri, 29 Feb 2008 16:20:26 -0800 (PST)

    On 29 Lut, 14:05, "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:480j95-hbq.ln1@ncc1701.lechistan.com.
    ..

    > Szczególnie, że zazwyczaj decyzje o wypłacie sum już rzędu kilkanaście
    > tysięcy zł tytułem zadośćuczynienia są podejmowane przez minimum dwóch
    > pracowników TU.

    I to pracowników upoważnionych do podejmowania decyzji w takich
    sytuacjach. Dodatkowo jest sprawa prawników firmy ubezpieczeniowej,
    oni także zajmują się sprawą, jeśli kwota jest dość wysoka.

    Jak było wcześniej napisane, poszkodowana sądziła się z TU, więc można
    wnioskować, że TU podważało zasadność/wysokość żądanego odszkodowania.
    Wyrok sądu jest prawomocny, więc TU musi się podporządkować wyrokowi,
    a że kolega jechał na bani, to zgodnie z ustawą ubezpieczeniową, TU
    może wystąpić z regresem do sprawcy zdarzenia, jako że TU nie ma
    odpowiedzialności za tą szkodę. TU wypłaca odszkodowanie, ale później
    chce odzyskać od kierującego wypłacone odszkodowanie.