    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC bez prawa jazdy
    Date: Thu, 31 Jan 2013 08:59:01 +0100
    <ke39ja$op6$1@usenet.news.interia.pl> <ke3a93$u5h$1@node2.news.atman.pl>
    <51052e8a$1@news.home.net.pl> <ke3g7f$4pm$1@usenet.news.interia.pl>
    <ke3ili$sf1$2@dont-email.me> <51061c8f$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke5il3$1k8$1@node2.news.atman.pl>
    <5106c593$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke6oq6$7ii$2@node2.news.atman.pl>
    <5106fc57$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke86hk$hug$1@node2.news.atman.pl>
    <51084832$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke9j3c$607$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301300121440.3716@quad>
    <5108cbf5$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301301115080.2668@quad>
    <510a2282$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-01-31 08:51, Alek pisze:

> [...]
    > nie uwzględnia tego co istotne czyli faktycznej dyspozycji kierowcy,
    > zależnej od cech danej osoby, zmęczenia, aktualnego stanu zdrowia itp.
    > Na dzikim zachodzie każą wykonać kilka prostych testów i już wiadomo czy
    > jesteś *zdolny do kierowania pojazdem*, bez wnikania w tym momencie czy
    > ewentualna niedyspozycja wynika z gorzały, prochów, niedospania, migreny
    > czy czegokolwiek innego.
    >
    > Wracając do wyprzedzania, jeśli wolno jadę maluszkiem to i pół metra od
    > stabilnie jadącego rowerzysty może być całkiem bezpieczne a jeśli pędzę

    Oczywiście jest to nieprawda - musisz bowiem wziąć pod uwagę zmiany
    położenia i równowagi samego roweru, który nigdy nie jedzie idealnie
    prosto,a ponadto "odczucia psychiczne" samego rowerzysty, mijanego przez
    samochody na dziesiątki cm. W ogóle polecam przejechać się parę
    kilometrów rowerem ulicą, co by nabyć pogląd na wypowiadane tematy :P

    > ogromną ciężarówką to i przy półtora metra mogę zdmuchnąć z drogi
    > chybotliwego dziadka. I jak ma się brzmienie tego "precyzyjnego"
    > przepisu do intencji jaka stała za jego przyjęciem?

    Intencja była taka, aby właśnie tacy "mistrzowie" nie uważali, że oni
    mogą bezpiecznie minąć rowerzystę na 30 cm, bo nie mogą.

    Masz zachować *bezpieczny* odstęp, czyli gnająca ciężarówka ma
    wyprzedzić dziadka w odległości większej niż 1m. Ponadto dla tych, co to
    lubią wyprzedzać na gazetę, "bo oni wolno jeżdżą" itp. - jest kodeksowe
    rozszerzenie ich wyobraźni, nakazujące zachować przynajmniej 1m.

    --
    Liwiusz