eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoO co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT ) › Re: O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )
    From: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o
    wyższym VAT )
    Date: Mon, 3 Jan 2011 22:35:20 +0100

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iftcbt$m32$1@news.onet.pl...
    > Jest sobie niszowy operatorek MVMNO telefonii komórkowej o nazwie
    > Mobilking. Na swojej stronie http://www.mobilking.pl/nowosci.html
    > zamieścili informacje o podwyższeniu cen w związku ze zmianą stawki
    > VAT. Pod koniec tego komunikatu jest takie stwierdzenie dla mnie
    > niezrozumiałe:
    > "w przypadku skorzystania przez Państwa z prawa do wypowiedzenia
    > umowy zawartej na warunkach promocyjnych, MOBILKING przysługuje
    > roszczenie odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych
    > ulg i opustów w ramach tej umowy"

    [...]
    > Link do regulaminu:
    > http://www.mobilking.pl/regulamin-sieci.pdf

    Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

    USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    Art. 60a.

    2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w
    ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której
    mowa w art. 57
    ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
    zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany
    przepisów prawa, w tym
    również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

    Art. 61.

    5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza na
    piśmie abonentowi, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art.
    60a
    ust. 1a, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 5a, oraz
    podaje do
    publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany w cenniku, z
    wyprzedzeniem
    co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
    Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia
    umowy w przypadku braku akceptacji zmiany w cenniku.

    5a. Na żądanie abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa w
    art. 60a ust. 1a, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych
    dostarcza treść każdej proponowanej zmiany w cenniku drogą
    elektroniczną na
    wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za
    pomocą
    podobnego środka porozumiewania się na odległość.

    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 i 5a, abonent powinien zostać
    poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa
    wypowiedzenia umowy w
    przypadku braku akceptacji podwyższenia cen dostawcy publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze, a
    także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.

    6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
    zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów
    prawa.

    --
    Telesfor BAUDOT