  • Data: 2020-02-17 07:50:29
    Temat: Re: Nowy termin.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-02-16 o 22:06, Trefniś pisze:

    > Wystarczy, żeby był niezawisły!
    > A niezawisły sędzia sądzi według prawa, nawet jeśli wbrew kaście, czy
    > interesom państwa.
    > I to właśnie ma szansę zapewnić reforma sądów, ja w to wierzę.
    > A wierzę dlatego, że teraz wyroki będą pod szczególnym nadzorem opozycji
    > (dziś tej, jutro PiS-owskiej).

    W jaki sposób ma być zapewniona niezawisłość sędziów, jeśli większość
    z nich jest wybierana/nominowana za zasługi lub z klucza politycznego?
    To chyba wolę, żeby (nawet jeśli większość środowiska sędziowskiego jest
    zepsuta)
    jednak wybierali się spośród swoich ale nie orzekali pod dyktando czy
    władzy czy opozycji.