  • 1. Data: 2008-04-13 11:45:36
    Temat: Nowy DO - odbior
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Czy majac pelnomocnictwo moge odebrac wyrobiony nowy dowód osobisty
    najblizszego czlonka rodziny? (mamy, taty, brata)
    Oczywiscie mam na mysli zwykle pelnomocnictwo spisane w domu a nie
    potwierdzane notarialnie.

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 2. Data: 2008-04-13 14:32:09
    Temat: Re: Nowy DO - odbior
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 11:45:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Oczywiscie mam na mysli zwykle pelnomocnictwo spisane w domu a nie
    > potwierdzane notarialnie.

    a skad pani z okienka ma wiedziec ze pelnomocnictwo jestr zawarte przez
    strony widniejace w dokumencie?

  • 3. Data: 2008-04-13 14:33:34
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:13042008.1A96D160@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > najblizszego czlonka rodziny? (mamy, taty, brata)
    > Oczywiscie mam na mysli zwykle pelnomocnictwo spisane w domu a nie

    Zadne pelnomocnictwo, nawet "potwierdzone notarialne" nie pozwoli ci odebrac
    cudzego dowodu. DO trzeba odebrac osobiscie.

  • 4. Data: 2008-04-13 18:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@W...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a skad pani z okienka ma wiedziec ze pelnomocnictwo jestr zawarte przez
    > strony widniejace w dokumencie?

    nie wiem, a skad pani w US czy ZUS wie? Tam jakos wystarczy podpisane
    oswiadczenie. Na tym oswiadczeniu jest podpis, ktory to rowniesz znajduje
    sie we wniosku i na dokumencie. No i mialbym ze soba stary dowodo osobisty,
    ktory jest niszczony przy wydawaniu nowego. Nie wystarczy? Zreszta, pytalem
    czy ewentualnie cos o tym mowi prawo, a nie o to jak ma sobie poradzic
    panienka z okienka.

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 5. Data: 2008-04-13 18:16:35
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    wiadomości news:13042008.1CBADC7B@budzik61.poznan.pl...

    > Zreszta, pytalem
    > czy ewentualnie cos o tym mowi prawo, a nie o to jak ma sobie poradzic
    > panienka z okienka.

    Prawo mowi poprzez
    Rozporządzenie Rady Ministrów
    z dnia 21 listopada 2000 r.
    w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach
    wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty
    (Dz. U. Nr 112, poz. 1182, z 2003 r. Nr 56, poz. 500, z 2007 r. Nr 24, poz.
    146)

    a konkretnie paragraf 3 pkt 1 tegoz rozporzadzenia
    "dowod osobisty odbiera sie osobiscie"
    :)
    pozdrawiam
    raB

  • 6. Data: 2008-04-13 18:33:53
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 18:00:29 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > nie wiem, a skad pani w US czy ZUS wie? Tam jakos wystarczy podpisane
    > oswiadczenie.

    Nie wiem jak ZUS, ale w US nie trzeba zadnych upowaznien, przynajmniej mnie
    nigdy w US o godnosc nie pytano.

    > Na tym oswiadczeniu jest podpis, ktory to rowniesz znajduje
    > sie we wniosku i na dokumencie. No i mialbym ze soba stary dowodo osobisty,
    > ktory jest niszczony przy wydawaniu nowego.

    Posiadanie cudzego dowodu jest niedopuszczalne i karalne. Nawet polcjant
    nie moze go zatrzymac. Jedynym organem majacym do tego prawo jest urzad
    gminy.

  • 7. Data: 2008-04-13 18:47:04
    Od: Dykus <d...@S...pl>

    Witam,

    Dnia 13.04.08 (niedziela), 'Heming' napisał(a):

    > Zadne pelnomocnictwo, nawet "potwierdzone notarialne" nie pozwoli ci odebrac
    > cudzego dowodu. DO trzeba odebrac osobiscie.

    Zdefiniuj pojęcie "nie pozwoli", chyba, że tylko tak sobie teoretyzujesz...
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2008-04-13 21:13:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > najblizszego czlonka rodziny? (mamy, taty, brata)
    > Oczywiscie mam na mysli zwykle pelnomocnictwo spisane w domu a nie

    Tylko osobiście.

  • 9. Data: 2008-04-13 21:15:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    the_foe wrote:

    > Posiadanie cudzego dowodu jest niedopuszczalne i karalne.
    Posługiwanie się ....
    Posiadanie cudzego dowodu jest dopuszczalne i nie jest karalne.

    > Nawet policjant
    > nie moze go zatrzymac. Jedynym organem majacym do tego prawo jest urzad
    > gminy.

    To zupełnie inna bajka.

  • 10. Data: 2008-04-13 21:42:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:13042008.1A96D160@budzik61.poznan.pl...

    Dowód można odebrać tylko osobiście. To zresztą poważny problem dla
    opiekunów osób niepełnosprawnych. W znanych mi wypadkach załatwiano to w
    ten sposób, że pracownik Urzędu przyjeżdżał przykładowo do Domu Pomocy
    Społecznej i tam wydawał dowody. W mojej ocenie jest to luka ustawowa,
    bowiem nie przewiduje prostych problemowa, jak osoby obłożnie chore
    przykładowo.