eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowa rewelka Ziobry i pytanko: "Ograniczenie zarobków adwokatów" › Re: Nowa rewelka Ziobry i pytanko: "Ograniczenie zarobków adwokatów"
  • Data: 2007-06-19 15:08:45
    Temat: Re: Nowa rewelka Ziobry i pytanko: "Ograniczenie zarobków adwokatów"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Jun 2007, szerszen wrote:

    > nie bronie ziobry, ale dokladnie to samo mozna powiedziec na to co robi
    > krajowa rada adwokacka, czy jak sie tam ta loza szydercow nazywa
    > odgorne ustalanie minimalnych stawek, brak, a wrecz zakaz konkurencji,

    Dotąd zgoda.

    > zakaz ustanawiania wynagrodzenia jako procent od wygranej sprawy itd,

    IMO to wynika wprost z Kodeksu Cywilnego - czytam grupę rzadko, ale
    regularnie walczę właśnie z niechcącymi przyjąć do wiadomości
    zasady umowy zlecenia: "zapłata za wykonywanie/staranność", a nie
    "zapłata za efekt" (dotycząca dzieła).
    Niestety, w odróżnieniu od umowy o usługi, umowy o czynności prawne
    są *z definicji* umowami zlecenia, nie jest więc dopuszczalne
    sformułowanie umowy zawierającej różne elementy (przy usługach
    dotyczy to tych tych umów, o ktorych nie powieziano inaczej!)

    IMVHO ustawodawca w ten deseń wprost wprowadził zakaz stosowania
    zasad umowy o dzieło do zlecenia (równie dobrze nie można stosować
    do takiej umowy zasad umowy o roboty budowlane) :(
    Na mój gust, umowa cechujaca się właściwościami umowy o dzieło
    a dotycząca zlecenia jest wadliwie nazwana i wadliwa w elementach
    dotyczących "dzieła".

    Tak czy siak - to *ustawodawca* ustawia prawo jakie jest.

    pzdr, Gotfryd