    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: No proszę...
    Date: Tue, 5 Apr 2022 07:50:02 +0200
    <t...@4...net>
    <i...@4...net>
    <62432450$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtbostkw7e0e.vewgykassq7t$.dlg@40tude.net>
    <l1Q0K.7010$4c1.4620@fx13.ams1> <t20qsb$uc4$1@gioia.aioe.org>
    <IS41K.19693$sb1.4246@fx11.ams1> <t26gt7$1rfg$1@gioia.aioe.org>
    <1iwc9h5attyju$.15flt4yyyvrk6$.dlg@40tude.net>
    <t26kag$1gfg$1@gioia.aioe.org>
    <hm35f1v3psd.11xvw1u5609wu$.dlg@40tude.net>

    W dniu 04.04.2022 o 17:17, J.F napisał:
> [...]
    tualnosci/370/8178/1/strategia_w_sytuacji_zmniejszen
    ia_zagrozenia_epidemicznego_covid-19_2022.03.22.pdf

    > To chyba nie, bo w warunkach niskiego rozpowszechnienia choroby
    > nie powinno sie gromadzic duzo wirusa, tylko mało.
    >
    > No chyba, ze boją sie, ze jeden nosiciel zakazi im kilka obcych probek
    > ... jak rozpowszechnienie duze, to przeklamanie male, bo
    > tych kilka obcych osob wirusa moglo miec wlasnego.

    > Zaraz zaraz - kto jest twórcą testu i kiedy tak ostrzegał ?

    Kary Mullis, a tu masz czemu:

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016704
    NoAahCOUJjve8PjE6lkEbs.jpg
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016724
    7Ge2rByvEZuUNzw0IjR9vK.jpg
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1649016739
    8Xnhm9WhDtZwQgtoDaMPOp.jpg

    > Lekarzy to nie znam, ale kolega wylądował pod maską tlenową.
    > Zwykła grypa go tak nie rozkładała.

    różnie, ale rzadko - fakt - jednak przy niektórych grypopodobnych (w
    niektórych sezonach) lekarze też przepisywali leki przeciwalergiczne. Tu
    jest (jedna z teorii, ale ze względu na to jak to działa, dość
    prawdopodobna) reakcja alergiczna organizmu, gdyż tzw "zapalenie płuc
    covidowe" wygląda inaczej na zdjęciach rentgenowskich i niektórzy
    lekarze twierdzą, że jest to związane z reakcją alergiczną organizmu na
    pozostałości po wirusie. Może być to o tyle prawdą, że pierwszym
    szpitalnie SKUTECZNIE używanym lekiem były sterydy wziewne używane
    właśnie przez alergików/astmatyków.

    > Na naszą sluzbę zdrowia mozna psioczyc, ale co - zachodnioeuropejskie
    > tez złe?

    ogólnie tam też zmniejszono przyjęcia w większości krajów i w zależności
    jak bardzo ograniczono dostęp do służby zdrowia, taka była nadmierna
    umieralność. Im mniej, tym mniejsza.

    > Niemcy tez swoje ofiary maja, wiec to nie jest tak, ze dobrzy lekarze
    > uzdrowią.

    nie dobrzy lekarze nie uzdrowią, ale jak u nas nie leczono na właściwe
    choroby, nie diagnozowano, odwoływano planowe zabiegi, to co mogło pójść
    nie tak. W niemczech był mniejszy paraliż, to i nadumieralność była
    mniejsza.

    > Akurat o antygenowych od początku mowiono źle, potem sie ponoc troche
    > poprawiły.
    >
    > Zastanawia mnie tylko to skrzywienie w drugą strone - przy niskim
    > rozpowszechnieniu, antygenowe daja mniej falszywych wynikow niz
    > PCR, a przy wysokim duzo więcej ?

    To raczej kwestia, że antygenowe są słabe, ale stabilne, natomiast PCR
    są przeczulone, stąd - jeśli jest epidemia, trafiają częściej.

    > To wspolczesna wiedza, czy sprzed ~2 lat ?

    o rtg - współczesna - jeśli chodzi o podejrzenie, aczkolwiek o takim
    podejrzeniu czytałem ok 1.5 roku temu pierwszy raz.

    --
    http://zrzeda.pl