    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: No proszę...
    <9Qr%J.1049$4c1.933@fx13.ams1> <t1rhv4$17pj$1@gioia.aioe.org>
    <6kr0K.18402$f91.9772@fx09.ams1> <t1u76c$o43$1@gioia.aioe.org>
    <hp6a9gzx2hub.15y9t0247hteo$.dlg@40tude.net>
    <1g034hh85vz4t.1j8o9yf53yrhy$.dlg@40tude.net>
    <ecizeps0rvbs$.1ojpa02qvvvwz.dlg@40tude.net>
    <t1uj59$1vi0$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <1wo0eto1t5p0v.q3finvwldqo1$.dlg@40tude.net>
    <w...@4...net>
    <t...@4...net>
    <i...@4...net>
    <62432450$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtbostkw7e0e.vewgykassq7t$.dlg@40tude.net>
    <l1Q0K.7010$4c1.4620@fx13.ams1>
    <1tlmsy0v3zek6.rbyjs4w9xkb9$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 01 Apr 2022 00:36:07 GMT

    On 2022-03-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Bylaby to dobra hipoteza, ale potem przychodzi kolejna fala
    > i sie okazuje, ze oni zaczynaja chorowac.
    > Czyli chyba wczesniej nie chorowali.

    Jednak ci niezaszczepieni co przeszli też chorują. Musielibyśmy wiedzieć
    jak długo taka odporność się utrzymuje, ale to jest chyba tylko parę
    miesięcy, więc też żadna rewelacja.

    > Zdarza sie, ale rzadko.
    > Mam kolege, co tez 2x przechodzil, ale on szczep :-)

    https://www.nature.com/articles/s41598-022-05325-5
    Wynika mi, że ca 5%, ale to w czasie 4 miesięcy. Ile byłoby po 6.?

    > Ogolnie wiadomo, ze latem infekcji mniej.
    > Ale pisze o dwoch falach np jednej zimy.

    Święta, łażenie po domach i różne wyjazdy rodzinno-urlopowe.

    > czekaj czekaj - mamy poczatek fali, ilość zakażen rosnie.
    > A potem osiaga maksimum i spada.
    > Skąd to przesilenie?

    Panika i większa ostrożność? Delty się trochę wszyscy bali.

    > Tak, tylko ze u nas
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl
    >
    > nie nastapilo wyparcie jednej mutacji przez drugą,
    > ale sa dwie fale w tym sezonie.
    >
    > no chyba, ze po prostu jedna sie przywlokła we wrzesniu, zaatakowala
    > niektorych, ich rodziny i znajomych, wyczerpala pule ... ale przyszly
    > swieta i przywlokla sie druga fala.
    >
    > Tylko tak troche trudno mi sie zgodzic, ze istnieje jakas izolowana
    > grupa w spoleczenstwie, co sie zaraza wzajemnie i nie roznosi dalej ..

    Z tych wykresów to MZ fala od pażdziernika do grudnia to efekt wakacji;
    mała falka grudniowa to Święta, a od marca omikron.

    --
    Marcin