  • Data: 2022-04-01 11:33:26
    Temat: Re: No proszę...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.03.2022 o 00:31, Marcin Debowski napisał:

    > Wyrokujesz, a nawet nie wiesz czy był to ART czy PCR. PCR też do dupy?

    dziś wpadł mi taki dokument w ręce:
    https://www.nfz.gov.pl/download/gfx/nfz/pl/defaultak
    tualnosci/370/8178/1/strategia_w_sytuacji_zmniejszen
    ia_zagrozenia_epidemicznego_covid-19_2022.03.22.pdf

    Nie zaleca się rutynowego testowania w kierunku SARS-CoV-2 pacjentów
    bezobjawowych (bez gorączki i/lub objawów infekcji dróg oddechowych)
    przed wizytą
    w POZ oraz planową lub nagłą hospitalizacją.
    Uzasadnienie:
    Trafność diagnostyczna zarówno testów antygenowych, jak i genetycznych w
    pacjentów
    bezobjawowych jest niższa niż u pacjentów objawowych - wysoki odsetek
    wyników
    fałszywych:
    o przy niskim rozpowszechnieniu choroby (1%) - odsetek wyników fałszywie
    pozytywnych
    wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 85-91% dla testów PCR; 53-63%
    dla testów
    antygenowych;
    o przy wysokim rozpowszechnieniu choroby (10%) - odsetek wyników fałszywie
    pozytywnych wśród osób z pozytywnym wynikiem testu: 34-66% dla testów
    PCR; 87-
    91% dla testów antygenowych.

    a jeszcze ciekawszy fragment:

    Leczenie objawowe w przypadku przeziębienia, grypy i COVID-19 jest tożsame.

    przypomnę, że jak powtarzałem to miesiące temu za tym co usłyszałem od
    lekarzy, to mieszano mnie z błotem.

    --
    http://kaczus.ppa.pl