  • 1. Data: 2003-11-16 23:49:03
    Temat: No i jak ma być dobrze?
    Od: motto <m...@o...pl>

    Tak się zastanawiam, jak ma być w tym kraju dobrze, skoro zgodnie z
    mentalnością chrześcijańską (pokazywania publicznie swej wiary, niestety
    tylko pokazywania publicznie) należy przestrzegać prawo tylko wtedy kiedy
    patrzą nam na ręce. Żebym nie był gołosłowny podam jeden dość specyficzny
    przykład. Tajemnicą Poliszynela jest, że przeszło 80% orpogramowania
    używanego w Polce to piraty, co rusz słyszę, jak to informatycy (sam jestem
    jednym z nich) narzekają, że ktoś nie płaci im za używanie ich
    oprogramownia, a tym czasem sami w przeważajacej większości maja w domu
    pirackie windowsy i kiedy jadą do klienta instaluja mu 100 pirackich
    programów, aby zarobić kilkadziesiąc złotych za usługę. Żeby było zabawniej
    ostatnio dowiedziałem się o firmie, która tworzy i sprzedaje
    orpogranmowanie na pirackiej wersji VS7 .NET. Paranoja sami kradną i żądają
    odpłatności za swój produkt. Przykładów oczywiście można by mnożyć bez
    końca, ale nie to jest celem mojego postu, ja po prostu zastanawiam się jak
    ma być dobrze, skoro każdy kantuje, jak nie tu to tam...

    ps. A ty zapłaciłeś za swój system Windows? :P
    --
    motto
    mailto://m...@o...pl/

  • 2. Data: 2003-11-17 02:42:11
    Temat: Re: No i jak ma być dobrze?
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:bp92dd$a2k$5@news.telbank.pl

> [...]
    > mnożyć bez końca, ale nie to jest celem mojego postu, ja po prostu
    > zastanawiam się jak ma być dobrze, skoro każdy kantuje, jak nie tu to

    Wyjscie z tej "spirali paranoi" jest proste - Linux. Mozesz sprzedawac
    jakies uslugi stworzone na 100% legalnym oprogramowaniu (i daromwym),
    mozesz u klienta instalowac oprogramowanie legalnie ciagle za b. niska cene
    itd itd.

    Zebrane w ten sposob fundusze mozesz wydawac pozniej na komercyjne rzeczy
    zwiazane z linuxem jak szkolenia, platne dystrybucje (SuSe), platen
    oprogramowanie itd.

    A w wypadku windows musisz miec spory kapital na poczatek aby "ruszyc" a
    dodatkowo kazdy Twoj klient ktory chce uzywac windowsa musi go miec rowniez
    .

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2003-11-17 08:09:29
    Od: Boski <bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl>

    Dnia 17 Nov 2003 02:42:11 GMT, "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>
    napisał:

> [...]
    >jakies uslugi stworzone na 100% legalnym oprogramowaniu (i daromwym),
    >mozesz u klienta instalowac oprogramowanie legalnie ciagle za b. niska cene

    Dobra a teraz mi powiedz ilu klientow jest Ci w stanie zaplacic z
    Linuxa na ich pierwszym PC-cie? Ilu zechce abys im to zainstalowal?
    Tak powiesz mi ze sa wersje bardzo proste w uzytkowaniu itp itd. ale
    powiedz to klientowi ktory w szkole pracy itd pracuje na Windows?

    --
    Pozdrawiam,

    Bosqi
    GG:4500044
    http://www.boski.tk

  • 4. Data: 2003-11-17 08:28:53
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    bosqi/=U-S-U-N--T-O=/@pf.pl

> [...]
    > Tak powiesz mi ze sa wersje bardzo proste w uzytkowaniu itp itd. ale
    > powiedz to klientowi ktory w szkole pracy itd pracuje na Windows?

    Do zastosowan biurowych - jak najbardziej (OpenOffice jako pakiet biurowy)
    Multimedia - filmy, muzka - rowniez.
    Internet - tymbardziej.

    Faktycznie problemy moga byc z specjalistycznymi programami ktore nie maja
    odpowiednikow na Linuxa - np z Platnikiem.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 5. Data: 2003-11-17 08:49:23
    Od: motto <m...@o...pl>

    W poście <o...@4...com> Boski napisał(a):

    > Dobra a teraz mi powiedz ilu klientow jest Ci w stanie zaplacic z
    > Linuxa na ich pierwszym PC-cie?
    Eeeee
    1. Z komputerami to był tylko przykład, w każdej dziedzinie życia jest
    podobnie.
    2. Ilu klientów, gdyby musieli faktycznie zapłaciło by za Windows i Office?

    > Ilu zechce abys im to zainstalowal?
    Ludzie kojarzą Linuxa z czarnym ekranem i białyminapisami, a tym czasem po
    poprawnym skonfigurowniau klient będzie operował tylko myszką ;) (tylko nie
    wiele osób o tym wie)

    > Tak powiesz mi ze sa wersje bardzo proste w uzytkowaniu itp itd. ale
    > powiedz to klientowi ktory w szkole pracy itd pracuje na Windows?
    Ale nie o to pytałem, chcą używac Windows? Ok ale nie za niego zapłacą.
    Chcą miec płytę z ulubionym wykonawcą, niech ją kupią, niech nieprzekraczają
    dozwolonych predkości, nie kupują prac magisterskich, niech nie płacą
    łapówek u lekarza, nie kantują fiskusa...

    --
    motto
    mailto://m...@o...pl/

  • 6. Data: 2003-11-17 08:50:53
    Od: motto <m...@o...pl>

    W poście <X...@2...180.128.20> Rafal 'Raf256' Maj
    napisał(a):

    > Do zastosowan biurowych - jak najbardziej (OpenOffice jako pakiet biurowy)
    > Multimedia - filmy, muzka - rowniez.
    > Internet - tymbardziej.
    Gry także działają, no ale jak się gra na pirackich gierkach to dlaczego nie
    robić tego na pirackim systemie? :)

    > Faktycznie problemy moga byc z specjalistycznymi programami ktore nie maja
    > odpowiednikow na Linuxa - np z Platnikiem.
    Z Płatnikiem2 nie problemu, jeśli chodzi o linuxa :)

    --
    motto
    mailto://m...@o...pl/

  • 7. Data: 2003-11-17 09:00:36
    Od: Dan <d...@p...pl>

    > nie kantują fiskusa...

    mam nadzieje ze sie zagalopawales :P

  • 8. Data: 2003-11-17 09:06:57
    Od: motto <m...@o...pl>

    W poście <bpa2mu$akp$1@atlantis.news.tpi.pl> Dan napisał(a):

    > mam nadzieje ze sie zagalopawales :P
    Nie! Bo takie podejście szkodzi nam wszytkim, tylko większść z nas nie ma
    świadomości tego. Umiemy tylko u innych widzieć winy, a tym czasem
    powinniśmy zacząć od swojego podwórka. Naprawdę da się żyć zgodnie z
    prawem, ja nie kupuje płyt audio bo mi szkoda kasy na nie, ale i nie używam
    piratów, jak chce posłuchac muzyki włączam MTV albo jakieś radyjko. Nie
    używam pirackiego oprogramowania, bo sam takowe tworze i nie chciałbym a by
    ktoś mojego używał nie płacąc (pomijam tu te które mają status freeware -
    takie też w sieć wpuściłem), nie przekraczam predkości na trasie bo mi się
    nie spieszy (średnio raz w tygodniu mam kurs na 700 km w obie strony), nie
    kantuje fiskusa, nie jeżdże "na gapę", nie wynosze batoników w sklepie. Na
    prawdę da się tak żyć.

    --
    motto
    mailto://m...@o...pl/

  • 9. Data: 2003-11-17 09:59:21
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    motto wrote:

    > W poście <o...@4...com> Boski napisał(a):
    [...]

    > Ale nie o to pytałem, chcą używac Windows? Ok ale nie za niego zapłacą.

    MysliPan ze MS NAPRAWDE chce takiej kofrontacji ?
    (Albo placicie za WIN albo uzywajcie linux'a)

    > Chcą miec płytę z ulubionym wykonawcą, niech ją kupią,

    A dlaczego ?

    Dlaczego nie mieliby sobie nagrac z radia "na plyte" ?

    > niech
    > nieprzekraczają dozwolonych predkości, nie kupują prac magisterskich,
    > niech nie płacą łapówek u lekarza, nie kantują fiskusa...

    No dobrze.. niech nie kantuja...

    Ale dlaczego maja kupowac sobie plyte?

    Niemoga dostac w prezencie - chocby od gazwty Wyborczej ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-11-17 12:03:52
    Od: motto <m...@o...pl>

    W poście <bpa605$8nc$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> Bogusław Szostak napisał(a):

    > MysliPan ze MS NAPRAWDE chce takiej kofrontacji ?
    > (Albo placicie za WIN albo uzywajcie linux'a)
    Myślę, iż tak (jestem po szkoleniu w MS)

    > A dlaczego ?
    > Dlaczego nie mieliby sobie nagrac z radia "na plyte" ?
    Bo to kosztuje nie ma nic za darmo.

    > No dobrze.. niech nie kantuja...
    > Ale dlaczego maja kupowac sobie plyte?
    > Niemoga dostac w prezencie - chocby od gazwty Wyborczej ?
    Zaraz zaraz za takie płyty płacą, choć tego nie wiedzą.

    A już śmieszne uważam np. korzystanie z pirackich wersji Lex'a przez
    prawników. a i takie przypadki znam. Przykładów na prawde można mnozyć, ale
    ludzie nie rozumieją że zyskują tylko pozornie a tracimy my wszyscy.

    --
    motto
    mailto://m...@o...pl/