  • 451. Data: 2023-02-14 00:05:57
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 23:38, Shrek pisze:
    > Z tym że rozmawiamy akurat o tych co umarli poza szpitalem.

    To w tej grupie faktycznie pewnie lekarz POZ będzie najczęściej właściwą
    osobą, chyba, ze leczył jakiś specjalista.

    > A co ja napisałem o tożsamości?

    Ano nic faktycznie. To jak mam rozumieć to sformułowanie: "Stwierdza
    zgon NN i zapewne wpisuje brak możliwości wykluczenia osób trzecich."?
    Że w karcie zaznacza, że co prawda stwierdził zgon Kowalskiego, ale nie
    może wykluczyć, ze i inne osoby zmarły? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 452. Data: 2023-02-14 00:11:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.02.2023 o 23:53, Shrek pisze:
    > NIe wiem - to twoje stwierdzenie, że jak paralizator nie zawsze zabija
    > to nie ma mowy o zamiarze ewentualnym. No więc kluczowe wydaje się
    > przeprowadzenie eksperymentu czy wielokrotne nieregulaminowe rażenie
    > połączone z duszeniem i złamaniem grdyki śmiercią skutkuje czy nie. JF
    > poszedł ci na rękę i duszenie odpuścił, więc i tak masz większe szanse
    > udowodnić swoją rację:P
    A jak już ten eksperyment przeprowadzisz, to co będzie z tego wynikać?
    --
    Robert Tomasik

  • 453. Data: 2023-02-14 01:45:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tez nie specjalista, ale wydaje mi się, że sie da.

    Też mi się tak na początku wydawało, ale nabrałem wątpliwości. Nb.
    google wyrzuca sporo publikacji (naukowych), które wręcz otwarcie
    twierdzą, że można kogoś ukatrupić zatrzykiem z KCl i może być problem z
    wykrycem.

    > Musi byc stężenie tego potasu tak wysokie, ze organizm
    > przestanie działać. Co powinna zwykla analiza krwi wykryc,
    > tzn "elektrolitów".
    >
    > Tylko ... nawet jak wykryjesz, to nie wiadomo kto podal.
    > A moze nikt nie podał, tylko organizm sam do tego doszedl.
    >
    > Nawiasem mowiac - google na kopii strony pokazuje
    > LD50 117 mg/kg (mysz, dożylnie)
    >
    > A ze strony ktos te informacje usunął
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Chlorek_potasu
    >

    > po angielsku
    > LD50 2600 mg/kg (oral, rat)

    No cytowałem te dane wcześniej. Widzę, że nie czytasz moich jakże
    wartościowych wypowiedzi :)

    > spora rozbieznosc ... no to moze po smierci rozejdzie sie z krwi do
    > reszty organizmu, i bedzie "lekko podwyzszony poziom".

    No może właśnie i dlatego. Z tym, że jeszcze zastanawia mnie taka rzecz,
    wtrzykujemy dożylnie, idzie to do serca i tu następuje jego zatrzymanie
    (pytanie jak szybko). A jak się zatrzyma no to dalej to już chyba
    wyłącznie dyfuzjnie. Więc niby powinno się dać stwierdzić. Z drugiej
    strony internety podają, że pełen obieg krwi następuje w ciągu <1min.
    Strony HRW podają z kolei, że przy egzekucji zatrzymanie akcji serca
    następuje w ciągu 2 min, a stężenie używane jest tak wysokie, że zatrzyk
    wiązałby się z olbrzymim bólem, co jest powodem, dla którego skazańca się
    zawsze wcześniej usypia.

    A z trzeciej strony są publikacje jak np. ta:
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21923800/

    Gdzie stwierdzono dużo wyższe stężenie KCl właśnie w sercu, co pewnie
    można interpretować i tak, że sama wymiana w jego naczyniach włosowatych
    (czy co tam jest) nie nastąpi jak już ten chlorek tam dotrze.

    --
    Marcin

  • 454. Data: 2023-02-14 06:07:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Że w karcie zaznacza, że co prawda stwierdził zgon Kowalskiego, ale nie
    > może wykluczyć, ze i inne osoby zmarły? :-)

    Przecież właśnie to napsałem, a ty poprawiłeś że NN.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 455. Data: 2023-02-14 06:35:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jaki jest tego wszystkiego związek z rzekomym pobytem na miejscu
    > zdarzenia?

    A skąd mam wiedzieć - przecież to twoja teoria. Ponoć jak jest jedena to
    już wiadomo komu zarzuty postawić.

    Matki akurat nie było - najprawdopodobniej - gdy dziecko
    > umierało. Co więcej, zarzut pozostawienia bez opieki akurat opiera się
    > na tym, ze jej tam nie było.

    Ale jej postawili inny a ty tego bronisz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 456. Data: 2023-02-14 06:44:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak już ten eksperyment przeprowadzisz, to co będzie z tego wynikać?

    Zaspokoimy ciekawośc dzejefa i być może dowiemy się czy wiekokrtone
    rażenie paralizatorem może powodować śmierć. Chyba ważne, skoro
    superbiegłego jarosława b. od zadań specjalnych w tym celu powoływali:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 457. Data: 2023-02-14 10:19:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 00:05:57 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To w tej grupie faktycznie pewnie lekarz POZ będzie najczęściej właściwą
    > osobą, chyba, ze leczył jakiś specjalista.

    Albo zmarly dawno u lekarza zadnego nie byl.

    Ewentualnie to małe dziecko, 3 miesiące wczesniej bylo u lekarza,
    ktory stwierdzil, ze zdrowe ...

    J.

  • 458. Data: 2023-02-14 10:38:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Feb 2023 23:41:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nadal to raczej pogotowie, a nie Policję wzywasz do umierającego.

    No ale mówimy, ze staruszek to zimny trup.
    Ja bym zadzwonil po pogotowie, bo wiem gdzie.

    Pogotowie moze mnie poinformuje, ze trupami sie nie zajmują,
    ale wtedy premii od grabarzy nie bedzie.
    Wiec lepiej mi powiedziec, ze przyjadą i sprawdzą.

    No ale mamy rok 2023, pogotowie powie ze to nie ich sprawa,
    i moze laskawie powie, ze mam dzwonic do POZ ( a tu pechowo piatek,
    13-go, godz 17:55).
    Przyjdzie lekarz z POZ, stwierdzi, ze przyczyny smierci nie zna ...
    i co dalej?

    > Nie sporządza się protokołu z rozmowy.

    No ale w koncu chyba bedziecie potrzebowac zeznań z przesłuchania?

    Ale - od jakich czynnosci odstąpiono?

    > Co ja na to mogę poradzić?

    Mozesz potwierdzic, albo zaprzeczyc.
    Lub sprecyzowac, ze w ciagu miesiaca od uzyskania opinii sie umarza
    sledztwo.

    Tak to jakos odebralem.

    J.

  • 459. Data: 2023-02-14 11:14:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Feb 2023 06:44:19 +0100, Shrek wrote:

    > Zaspokoimy ciekawośc dzejefa i być może dowiemy się czy wiekokrtone
    > rażenie paralizatorem może powodować śmierć. Chyba ważne, skoro
    > superbiegłego jarosława b. od zadań specjalnych w tym celu powoływali:P

    Jego bym tez poddał takiemu eksperymentowi.
    W koncu albo jest pewny swojej opinii, albo nie ...

    J.

  • 460. Data: 2023-02-14 11:35:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 13 Feb 2023 16:15:48 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > WIKI się ostatnio strasznie popsuła. Pojawiło się kilku "szeryfow" i po
    > własnym uważaniu usuwają informacje pod pozorem braku źródeł, złych
    > źródeł, czy - jak wskażesz źródła - plagiatu wywalają losowe informacje.

    No takie standardy zaczynają dominować, że nie wystarczy pisać, co
    przychodzi do głowy, tylko trzeba podeprzeć się wiarygodnymi źródłami.
    Ja tam się cieszę, że Wikipedia nie jest redagowana przez byle kogo, bo
    dzięki temu nie ustępuje drukowanym encyklopediom, wydawanym przez
    renomowane instytucje.
    Frustraci mogą się wyżywać w - jak konsekwentnie piszesz - USNET.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl