eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
  • Data: 2007-09-26 09:22:17
    Temat: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Sep 2007, mvoicem wrote:

    > Napisałeś "paru przedstawicieli `klasy średniej`". Nie "paru
    > najwybitniejszych....."

    Moja wina - w cytacie było "statystyczny Polak" czy jakoś
    tak, a za bardzo przyciąłem, a tak to w poprzednim cytacie
    nie było (znaczy nie chodzi o statystycznego obywatela).

    Jeszcze szczegoł: z "klasy średniej" w rozumieniu tego tekstu
    należy wyłączyć pracowników, niezależnie od tego że DZIŚ
    często odpowiednicy ówczesnej "klasy" takimi pracownikami
    są.
    Lekarz prowadzący prywatną praktykę "się nadaje", lekarz który
    przychodzi i należy mu się pensja - nie. Jakieś kryterium
    trzeba przyjąć, i musi nim być doświadczenie w osobistej
    materialnej odpowiedzialności za "pomysły" :)

    > ani "paru przedstawicieli .... o wykształceniu ......".

    Zgoda, nie napisałem, i wyszktałcenia bym... nie uwzględniał.
    "Zrozumiałe prawo" nie ma wymagać studiów!
    Ma je umieć zrozumieć straganiarz, który daje sobie radę z załatwieniem
    dostawy z hurtowni i rozliczeniem podatków.

    pzdr, Gotfryd