eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego
    naruszanie"?
    Date: Tue, 25 Sep 2007 13:18:05 +0200

    news:fd919f$91o$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Masz warunki do rozumienia prawa. jeśli prawo jest niezrozumiałe, ale
    > obiektywnie, ani tylko przez ciebie, to są środki które pozwalają wzruszyć
    > jego "moc".

    Jak myslisz, ile osob z wyksztaleceniem podstawoym, zawodowym
    skorzystalo ze zlozenia skargi do TK?
    Ja twierdze ze okolo zera. Czy zatem z tego mialoby wynikac
    ze pozostala rzesza osob niewyksztalconych doskonale rozumie
    cale polskie prawo i jest na biezaco z nowelizacjami i nie miala
    potrzeby skladania skargi do TK?

    >To coś nazywa się skarga konstytucyjna do TK. TK może orzec że jakaś ustawa
    >jest sprzecza z konstytucją, a powodem takiej sprzeczności może być miedzy
    >innymi "bezsensowność" i "niezrozumiałość" ustawy.

    Zapominales uwzglednic, ze czlonkami TK sa doskonali prawnicy, profesorowie
    prawa.
    To ze oni potrafia zrozumiec jezyk ustawy, nie musi
    oznaczac ze jest to zrozumiale dla osoby bez wyksztalcenia prawniczego.
    Zgadzamy sie?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek