eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
  • Data: 2007-09-24 17:26:49
    Temat: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Prawo w szkole? Jestem za, przynajmniej same podstawy, ale i tak
    nie da się zrealizować tego, żeby każdy obywatel znał wszystkie
    przepisy
    od A do Z. Nawet prawnicy siedzą co i rusz z nosem w kodeksach i
    gazecie prawnej.

    Nie, Stary, za oceanem mają po prostu inne relacje pomiędzy
    wynagrodzeniem, a kosztem
    zatrudnienia prawnika. To o to chodzi, żeby zapewnić konkurencję w
    zawodach prawniczych, bo
    jeżeli miałbyś kasę na prawnika, to nie potrzebowałbyś znać przepisów
    bardziej niż z grubsza ;-)

    Jak dla mnie, to za oceanem mają za to ciekawe wyroki, typu "2x
    dożywocie" i koleś siedzi,
    a nie tak jak u nas - dopóki się da, to dają "zawiasy" i wyroki nie
    robią wrażenia na tych, którzy powinni siedzieć.