eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"? › Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
  • Data: 2007-09-24 19:10:32
    Temat: Re: "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności za jego naruszanie"?
    Od: "Jola" <y...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Obydwa systemy maja swoje plusy i minusy. Ich system szybciej nadaza za
    > zmianami, to prawda, za to u nas mozesz byc np. spokojniejszy o to co i
    za
    > co ci grozi. Poza tym u nas tez funkcjonuje w pewnym zakresie system
    > precedensow - ciekawe czy ktos zgadnie co mam na mysli ;-)
    [...]

    To akurat prawda, tyle że nie powinno się używać eufemizmów,
    a nazywać rzeczy po imieniu: bezprawie, bo nasze "precedensy" to głównie
    omijanie prawa, a przynajmniej interpretowanie na korzyść oskarżonego
    w sposób jawnie naciągany.
    Poza tym w polskim prawie precedensy nie mają zbyt wielkiego znaczenie,
    sądy jedynie m o g ą brać je pod uwagę, ale n i e m u s z ą i zwykle
    nie biorą, natomiast "precedensy" brane są pod uwagę tylko, jeśli dotyczą
    podobnego przypadku u oskarżonego... powiedzmy: tej samej kategorii. :))

    jola