  • Data: 2009-09-11 08:36:41
    Temat: Re: Niezgodność ceny z kodem EAN towaru
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MiK pisze:
    > Za studenta miałem na uczelni przedmiot "Prawo Konsumenckie". Pamiętam, że
    > było tam coś n.t. "jesli klient zauważy towar w określonej cenie, zaś jego
    > kasowa wartość jest z tą ceną niezgodna, to klient ma prawo domagać się
    > sprzedaży towaru po cenie w jakiej towar jest wystawiony na pólce". Czy ktoś
    > mógłby mi podać podstawę prawną?
    >
    > Pozdrawiam, M.

    Ustawa o cenach i rozporządzenie wykonawcze do niej. Tekst na końcu
    '

    prawo jak najbardziej do wyegzekwowania. Tylko, ze nie z kasjerką, która
    nie może przyjąć mniejszej kwoty, niż sczytana z kodu, więc jak widzisz
    inną cenę, to nie płacisz, tylko z towarem idziesz od POKu i domagasz
    sie sprzedaży, za cenę widoczną na półce

    Podstawa
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

    z dnia 10 czerwca 2002 r.

    w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz
    sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.(1) (2)

    Na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach

    (...)
    § 9. 1. Towary przeznaczone do sprzedaży detalicznej oznacza się, z
    zastrzeżeniem ust. 2, cenami w sposób bezpośredni na poszczególnych
    egzemplarzach lub na ich pojedynczych opakowaniach, metodą
    uniemożliwiającą łatwe usunięcie oznaczenia.
    2. Za równoznaczne ze spełnieniem wymogu oznaczenia ceną, w rozumieniu
    ust. 1, uznaje się oznaczenie kodem kreskowym towaru oferowanego w
    miejscu sprzedaży detalicznej, dostosowanym do samoobsługi kupujących,
    przy łącznym spełnieniu następujących warunków:
    (...)
    5) cena towaru odczytana na podstawie kodu kreskowego nie może być
    wyższa od ceny uwidocznionej przy identycznym towarze,