    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Date: Tue, 2 Mar 2004 17:58:40 +0100

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    news:c22d7n$g05$2@inews.gazeta.pl...

    > nawet przy "nieswiadomym" paserstwie trzeba przypisać winę, a więc zakup
    > w takich okolicznościach, w których kupujący powinien sobie zdawać
    > sprawę z tego że kupuje rzecz pochodzącą z przestepstwa

    Czyli w omawianym tu przypadku kupujacy nie jest
    "nieswiadomym paserem"?

    Mimo wszystko czy nie byloby lepiej, by karac tego, kto
    nie ma udokumentowanego kupna? Czyli jesli ja cos
    kupilem, mam na to dowod, to jestem niewinny. Sciga
    sie wtedy sprzedawce. Jesli ma papiery na legalny zakup,
    to jest ok sciga sie nastepnego itd az do goscia,
    ktory nie ma dowodu na kupno (zlodziej NIGDY nie
    ma dowodu kupna).

    Oczywiscie obowiazek przechowywania faktur powinien
    dotyczyc jakiegos rozsadnego okresu czasu.

    WOJSAL