    From: "Andrzej" <a...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Date: Tue, 2 Mar 2004 11:37:43 +0100

    > to nieswiadome paserstwo - wyrok w zawieszeniu + kara pieniezna

    Tak tylko trochę delikatnie zapytam, od kiedy naruszenie praw autorskich
    jest równe kradzieży? Chyba wszyscy dali się ponieść reklamie
    antypirackiej gdzie wmawia się nam wiele rzeczy, ale sa to często
    manipulacje nami i pobożne życzenia mediów zarabiających na nas. Jeśli
    mnie by ktoś nazwał złodziejem z powodu posiadania nielegalnej kopi
    programu to chyba było by to oszczerstwo bo posiadanie nawet nielegalnej
    kopii jeszcze nie kwalifikuje sie do takiego czynu. Ale to takie luźne
    dywagacje laika i sorry jeśli sie zbłaźniłem ale taki jest stan mojej
    wiedzy i wydaje mi się, że bliższy prawdy niż nazywanie mnie złodziejem.
    Tu jest odrobinę inny przypadek bo teoretycznie występuje jeszcze
    osiąganie dochodu ale chyba paserstwem bym tego nie nazwał, jest ustawa i
    to ona dokładnie definiuje pewne rzeczy, a paserstwo z KK nie jest chyba
    zbyt fortunne.
    Pozdrowienia A.