  • 1. Data: 2011-08-17 21:40:47
    Temat: Nieważny akt notarialny?
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Witam :),
    dostałem pełnomocnictwo poświadczone notarialnie. Jednak data w nim
    wydrukowana komputerowo jest poprawiona ręcznie na inną. Czy to coś zmienia
    w kwestii ważności takiego pełnomocnictwa?

    Pzdr.
    M.

  • 2. Data: 2011-08-18 12:02:45
    Temat: Re: Nieważny akt notarialny?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydrukowana komputerowo jest poprawiona ręcznie na inną. Czy to coś
    > zmienia w kwestii ważności takiego pełnomocnictwa?

    Pomiędzy aktem notarialnym, a dokumentem potwierdzonym notarialnie to
    jest taaaaaaaka różnica.

    Wracając do pytania, "czy jest ważne" to zależy kiedy taka poprawka
    została wprowadzona, przez kogo (czy przez osobę udzielającą pełnomocnictwa)
    i w jakiś sposób parafowana.

    Na pewno możesz spodziewać się kłopotów, gdyż wiele instytucji będzie z
    nieufnością spoglądać na taki papier. Jeśli to jest pełnomocnictwo udzielone
    w formie aktu notarialnego, to każda poprawka powinna zostać opisana. Jeśli
    jest poświadczone za zgodność z oryginałem, to ja bym takiego dokumentu nie
    przyjął, gdyż nie sposób dociec kto i kiedy wprowadził poprawkę, jeśli
    potwierdzona jest własnoręczność podpisu, to inna "bajka", gdyż wtedy można
    domniemać, że poprawka ta istniała w momencie podpisywania pełnomocnictwa.No
    i na koniec najważniejsza kwestia co to za data, czy jest to np. data kiedy
    wygasa pełnomocnictwo, czy jakaś mniej istotna rzecz.

  • 3. Data: 2011-08-18 12:12:52
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Pomiędzy aktem notarialnym, a dokumentem potwierdzonym notarialnie to
    > jest taaaaaaaka różnica.

    Przepraszam, nie znam się.

    > Wracając do pytania, "czy jest ważne" to zależy kiedy taka poprawka
    > została wprowadzona, przez kogo (czy przez osobę udzielającą
    > pełnomocnictwa) i w jakiś sposób parafowana.

    Wprowadzona prawdopodobnie (tak do mnie przyszło) przez udzielającego
    pełnomocnictwo i nie ma żadnej parafki.

    >No i na koniec najważniejsza kwestia co to za data, czy jest to np. data
    >kiedy wygasa pełnomocnictwo, czy jakaś mniej istotna rzecz.

    Teoretycznie pierdoła - jeden dzień, który nie ma wpływu na ważność. Ale
    zastanawiam się czy to nie jakaś podpucha i osoba ta będzie później podnosić
    zarzut, że nie mogłem wykonywac czynności udzielonych pełnomocnictwem.

    Pzdr.
    M.