  • 1. Data: 2005-02-17 20:11:00
    Temat: Nieważna umowa ?
    Od: "news.man.szczecin.pl" <n...@s...com>

    Przeglądając różne fora etc. nie spotkałem się jeszcze z taką sprawą dlatego
    chciałbym poprosić o radę.
    Mam taki problem, że kilka miesięcy temu podpisałem umowę o dzieło dotyczącą
    stworzenia strony internetowej. Od jakiegoś czasu jednak zleceniodawca nie
    daje znaku życia, a ja nie wiem co mam dalej na tej stronie robić.
    Przeglądałem swój egzemplarz umowy i zobaczyłem, że prawdopodobnie w wyniku
    pośpiechu nie mam napisanego wynagrodzenia, jakie mam otrzymać po zrobieniu
    strony. Jeśli w umowie jest punkt o tym że "umowa została sporządzona w
    dwóch jednobrzmiących egzemplarzach", i wiem że zleceniobiorca w swoim
    egzemplarzu ma napisane ile otrzymam wynagrodzenia, to czy na tej podstawie
    moja umowa jest nieważna? Mogę sobie przecież wpisać tam co chcem. Chciałbym
    również dodać że na swoim egzemplarzu umowy nie podpisałem się, czy to też
    może oznaczać że umowa jest nieważna? Czy mogę przestać robić tę strone bez
    żadnych konsekwencji i zająć się czymś ciekawszym? Czy muszę o tym
    powiadamiać zleceniobiorcę ?

    Liczę na Waszą pomoc

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-17 21:04:33
    Temat: Re: Nieważna umowa ?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    bez
    > żadnych konsekwencji i zająć się czymś ciekawszym? Czy muszę o tym

    1/ umowa jest jedna, choc sa dwie kopie
    2/ wystarczy, ze na jego kopii jest wszystko ok, tj. wynagrodzenie i
    odpowiednie podpisy
    3/ gdyby nie bylo wynagrodzenia ani na twojej ani na jego wersji to umowa
    jest niewazna

    konrad

  • 3. Data: 2005-02-17 21:24:25
    Od: "Krzysztof K" <k...@s...com>

> [...]
    > odpowiednie podpisy
    > 3/ gdyby nie bylo wynagrodzenia ani na twojej ani na jego wersji to umowa

    A jeśli sobie wpisze w swoim egzemplarzu jakąś kwotę np. 10000, to skąd
    będzie wiadomo który egzemplarz stanowi tę umowę ?
    Po co w takim razie zapis w umowie "umowę sporządzono w dwóch
    jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron" ?

    Krzysiek

  • 4. Data: 2005-02-17 22:15:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cv3177$mtv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 3/ gdyby nie bylo wynagrodzenia ani na twojej ani na jego wersji to umowa
    > jest niewazna

    A czy czasem w taki wypadku nie będzie miał zastosowania art. 628 kc?
    Przyznam, że nie wiem, z jakiego powodu chciał byś tę umowę unieważnić z
    powodu braku określenia wynagrodzenia.

  • 5. Data: 2005-02-18 08:33:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli sobie wpisze w swoim egzemplarzu jakąś kwotę np. 10000, to skąd
    > będzie wiadomo który egzemplarz stanowi tę umowę ?

    a nie pomyslales moze ze na twojej kopii nie ma kwoty dlatego ze jak
    wykonasz zlecenie, to zleceniodawca na swojej wpisze np 100 i jak mu
    odowodnisz ze tak nie bylo?
    nie wiem czy umowa jest w calosci drukowana czy po czesci wypisywana
    recznie, ale przypuszczam ze to drugie, wiec i harakter pisma i dlugopis
    naleza do pracodawcy a nie do ciebie

  • 6. Data: 2005-02-18 08:44:40
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > A czy czasem w taki wypadku nie będzie miał zastosowania art. 628 kc?
    > Przyznam, że nie wiem, z jakiego powodu chciał byś tę umowę unieważnić z
    > powodu braku określenia wynagrodzenia.

    racja. sorki, ale jakos mi ten przepis "wylecial" hehe :)

    konrad

  • 7. Data: 2005-02-18 11:33:39
    Od: "Krzysztof K" <k...@s...com>

> [...]
    > nie wiem czy umowa jest w calosci drukowana czy po czesci wypisywana
    > recznie, ale przypuszczam ze to drugie, wiec i harakter pisma i dlugopis

    Dlaczego to co napisze zleceniodawca ma być ważniejsze od tego co ja napisze
    ?
    Nie może być tak że było wolne pole dlatego że po wykonaniu zadania miałem
    wpisać przeliczenie nakładu pracy jaki włożyłem w wykonanie zadania ? Jak on
    mi udowodni że tak nie było ?

  • 8. Data: 2005-02-18 11:46:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > wpisać przeliczenie nakładu pracy jaki włożyłem w wykonanie zadania ? Jak

    to co ewentualnie jest bardziej prawdziwe to sad orzeknie,
    ja tylko przedstawiam drugi punkt widzenie, bo kolega, jak widze mysli, ze
    zleceniodawca jest placem robiony i daje mu manewr to wypsztykania go na
    kasie, a moze sie okazac, ze to zleceniodawca chce go wyrolowac,

    sadzac po kwocie sugerowanej, faktyczna kwota zlecenia nie byla zbyt duza i
    w razie problemow to on, czyli zleceniobiorca musial by isc do sadu, a to
    moze skonczyc sie kosztami dla niego nie do przelkniecia

    jesli o mnie chodzi to lepiej isc teraz sprawe wyjasnic i wpisac kwote, niz
    potem sie bardzo zdziwic tym, kto byl bardziej cwany

  • 9. Data: 2005-02-18 11:48:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze: - jakiego *pracodawcy* ???

    a nie dal mu pracy?
    niech ci bedzie zleceniodawcy, zadowolony? :)

    > Po drugie: - ja tez mam dłuopis i wiesz co - udowodnij że zleceniodawca to
    > dopisał.

    a o grafologu slyszales?
    a pajde za podrabianie dokumentow tez mozna dostac

    > Po trzecie: sąsiad zleceniodawcy także ma dłupois i inny charakter pisma
    > niż zleceniodawca i zleceniobiorca - udowodnij kto to wpisał :)

    jednak nie slyszales o grafologu, oczywiscie kazda umowa jaka miales do tej
    pory (jesli miales) wypisywana byla roznymi charakterami pisma :)

  • 10. Data: 2005-02-18 11:50:26
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    --
    Herbi