  • 11. Data: 2007-08-08 09:44:50
    Temat: Re: Nieuznana reklamacja - obuwie, czy cos jeszcze mozna zrobic
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Skoro brzydzisz się przemocą, to trzeba było tak zrobić :-)
    > Jestem strasznie ciekaw, co wtedy ten kierownisio by zrobił. Pewnie
    > pękłby z wściekłości.

    Wtedy w sumie myślałem, że to przestępstwo, ale po temacie na temat
    pstrykania fotek dzieciom na plaży wychodzi, że jednak nie...

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 12. Data: 2007-08-08 10:14:16
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > takie pytanko, czy opinia rzeczoznawcy, to odpowiedz na reklamacje, czy
    > odpowiedzia powinno byc ustosunkowanie sie sprzedawcy badz producenta do
    > zlozonej przeze mnie reklamacji... i czy sprzedawca moze sobie zastrzec ze
    > to ja mam sie z nim skontaktowac, a on nie ma obowiazku odpowiedziec na
    > reklamacje kontaktujac sie ze mna

    witam!

    jeśli składałaś u sprzedawcy powszechnie zwaną reklamację obuwia, to jeżeli
    to nie jest jednocześnie producent, to wszystko odbywa się według ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...); chyba że szłaś z tzw.
    gwarancji producenta, to wtedy reguły dochodzenia praw określa tzw. umowa
    gwarancyjna;
    jeżeli zatem zachodzi pierwsza opcja, to ich druk i to co napisali na nim
    nie ma znaczenia - art.8ust1 ustawy wyraźnie stanowi, że sprzedawca, który
    otrzymał od kupującego żądanie tzw. reklamacyjne (doprowadzenie do zgodności
    towaru z umową), to musi na nie jakos zareagować w terminie do 14 dni,
    liczonych do dnia twego zgłoszenia (wlicza się także soboty niedziela i
    święta, byleby koniec terminu nie przypadł na dzień wolny od pracy, świeto
    czy niedziele); reakcja jego może być różna - pisemna, telefoniczna, itp.;
    to, że mają jakiegoś rzeczoznawcę i on napisze do nich, że reklamacje nalezy
    przyjąć czy też nie, nie ma znaczenia dla ciebie - ta informacja musi dojsc
    do ciebie od sprzedawcy; on ma ustawowy obowiązek; w żadnym wypadku ty nie
    musisz biegać do nich - przecież składając reklamacje podajesz adres i
    telefon; ja tak robiłem i robię i za każdym razem wygrywam i jak na razie
    nie musiałem rozmawiać w tym zakresie z kims wyższym niż osoba sprzedająca
    przy kasie;
    jeżeli termin 14 dni upłynął bezskutecznie, 15. idziesz do sprzedawcy i
    żądasz tego, co napisałaś w reklamacji

    pzdr

  • 13. Data: 2007-08-08 10:19:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Wiem, że to pierdoła i może niska wartosć (130 zl), ale w koncu jak sie
    > kupuje buty to nie po to zeby je jeden raz zalozyc.

    jak tak kiedys oddawałem sandaly, które rozkleiły sie po kilku dniach. Po
    odrzuceniu reklamacji stanałem przed sklepem i opowiadałem klientom o
    sposobie traktowania klientów przez tenze sklep. Zwrot pieniedzy otrzymałem
    po ok. 15 minutach :)))

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 14. Data: 2007-08-08 10:55:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysiek napisał(a) :
    (ciach makaron)

    Czy mógłbyś ciąć cytaty na które odpowiadasz?
    Naprawdę nie musisz przytaczać wszystkiego co Twoi przedmówcy
    napisali. Odnoś się do konkretnych treści, cytując tylko te
    fragmenty, które właśnie komentujesz. Ciężko się Ciebie czyta.
    To nie tylko moje widzimisię, ale takie są zasady Usenetu -
    netykieta.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 15. Data: 2007-08-08 12:12:27
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9c7e1$b7h$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > komentujesz. Ciężko się Ciebie czyta.
    > To nie tylko moje widzimisię, ale takie są zasady Usenetu - netykieta.

    nie zauważyłem, by każdy pisał ucinając cytaty i wkładając odpowiedzi -
    jedni robią tak jak mówisz, a inny inaczej; zresztą odpisywałem pytającemu a
    nie innym odpowiadającym;
    poza tym nie napisałem wszystkiego co moi przedmówcy - brakowało u nich
    najważniejszego - podstawy prawnej swych twierdzeń; bez tego to każdy może
    sobie tu pisac nawet bajki;
    a to czy się mnie cięzko czyta czy też nie, to zależy od tego, który nadał
    temat - to jemu odpowiadam, a nie np. tobie;
    a tak nawiasem mówić - jesteś administratorem tego usenetu, że zwracasz mi
    uwagę?; jeżeli tak, to mogę sie dostosować, a jeżeli nie, to miłego dnia
    życzę :)

    pzdr

  • 16. Data: 2007-08-08 13:00:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysiek napisał(a) :
> [...]
    > a to czy się mnie cięzko czyta czy też nie, to zależy od tego, który nadał
    > temat - to jemu odpowiadam, a nie np. tobie;

    Ważna jest nie tylko treść, ale i forma. Chaotyczna pisanina,
    która sprawia, że ciężej dotrzeć do sedna jest brakiem szacunku
    dla odbiorców. Czyta nie tylko autor wątku, ale i masa innych ludzi.

    > a tak nawiasem mówić - jesteś administratorem tego usenetu, że zwracasz mi
    > uwagę?; jeżeli tak, to mogę sie dostosować, a jeżeli nie, to miłego dnia
    > życzę :)

    Acha, rozumiem więc, że dobre rady ludzi nie będących
    właścicielami czegoś masz głęboko w d...
    Nie ma, w zasadzie, kar za łamanie netykiety. Możesz równie
    dobrze łamać ją nadal kiedy Ci tylko przyjdzie na to ochota.

    --
    Z politowaniem
    Zbyszek

  • 17. Data: 2007-08-08 17:51:38
    Od: "Łukasz" <unkasz WYTNIJ_TO @o2.pl>

    Ludzie, ale po co takie historie.
    Ja wychodze z założenia ze z glupim sie nie dogadasz, lepiej nie korzystac z
    ICH gwarancji, nie uznawac zadnych tam swistkow, tylko normalni -
    niezgodność towaru z umową i konie. Jak juz ktoś powiedział 14 dni i po
    sprawie.A jak cos zaczną brzęczeć to wymiana. Ustawa ma przecież charakter
    minimalistyczny, nie daje maksymalnych uprawnien tylko minimalną możliwość.
    Zawsze przecież można żądać więcej. Ja tam zawsze chce wymainy a jak cos to
    i odsetki ustawowe tez sie należą bo niby czemu mam ich kredytować?
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2007-08-08 18:49:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > zawsze chce wymainy a jak cos to i odsetki ustawowe tez sie należą bo
    > niby czemu mam ich kredytować? Pozdrawiam

    tylko ze nigdy nie masz pewnosci, ze w ciagu 14 dni ci nie odpowiedza.

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 19. Data: 2007-08-10 00:39:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > niezgodności towaru z umową. Poczekałem dokładnie 15 dni i poszedłem po

    Oddałeś np. w Pn i przyszedłeś w Pn czy dzień później, czyli we Wt? :)

    --
    Marcin