    From: "Robert J." <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowy problem z operatorem
    Date: Tue, 5 Feb 2008 14:03:08 +0100

    > Zrezygnowałem z usług dostawcy TV kablowej 2 lata temu. Jednak
    > prawdopodobnie operator fizycznie nie odłączył mojego lokalu (na skrzynce
    > rozdzielczej), o czym nie wiedziałem. Po rezygnacji z jego usług,
    > założyłem własną antenę satelitarną i już się więcej się tą kablówką nie
    > interesowałem - nawet nie wiedziałem, że jest dalje sygnał w gniazdku.
    > Teraz przychodzi do nie jakiś facet i mówi mi, że mam nielegalnie
    > podłączoną kablówkę.

    To jest ich problem, nie twój. Oczywiście zakładam że masz na papierze
    potwierdzone wypowiedzenie :-). Ty nie masz obowiązku sprawdzać czy w
    gniazdku jest sygnał, czy go nie ma.

    > Podobną sytuację mam teraz po raz drugi. Zrezygnowałem z usługi dostępu do
    > Internetu u pewnego operatora, bo przeszedłem do innego operatora. Jednak
    > pomimo końca terminu świdczenia usług, sygnał dalej jest i mogę korzystać
    > z dostępu do Internetu u "starego" operatora.

    To też w sumie jest ich problem, ponieważ powinni odłączyć Twój kabel od
    switcha w skrzynce rozdzielczej. Takie "nieodłączone" później mocną się
    mszczą :-). Wiem z praktyki, miałem to samo w swojej sieci :-)

    > W sumie karta sieciowa w komputerze jest moja, kabel (patch cord) też mój
    > i gniazdo na ścianie też moje, bo za to kiedyś wszystko zapłaciłem.

    Nie byłbym tego taki pewny. Z reguły nie płacisz za gniazdko i kabel, ale za
    podłączenie do sieci. Operator zastrzega sobie że osprzęt zamontowany u
    klienta (kabel i gniazdo) są jego. Przeczytaj dobrze umowę, być może nie ma
    takiego zapisu, ale najczęściej jest :-)

    > Czy muszę fizycznie wypiąć kabel z gniazda lub z karty, bo inaczej
    > popełnaim przestępstwo?

    To co, masz drugi kabel w drugiej karcie siecowej?? Czy masz wifi?
    Bezpieczniej jest odpiąć ten stary kabel. I dla Ciebie, i dla sieci
    poprzedniego dostawy...