    From: "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowy problem z ojcem
    Date: Mon, 20 Aug 2007 08:01:19 +0000 (UTC)

    > instytucja, co mozna w takiej sytuacji zrobic by uwolnic sie od wielkiego
    > zera jakim jest moj ojciec? Czy w gre wchodzi jedynie pozew rozwodowy z
    > inicjatywy matki?

    Nie wiem czy możecie się uwolnić, ale z pewnością pierwsze kroki musi podjąć
    Twoja mama. Jeżeli Ty lub Twoje rodzeństwo mieszkacie razem z mamą również
    możecie jej pomóc będąc świadkami w sprawie. Nie wiem czy mama chciałaby się
    rozwieźć.... Z pewnością należałoby złożyć wniosek do prokuratury o znęcanie
    się psychiczne nad rodziną.
    Tak jak pisano poprzednio należy zgłosić każde zakłócenie domowego porządku po
    22 - wzywając policję. Rzeczywiście da to niewiele, ale pomoże w poźniejszych
    "zmaganiach".

    Takie sprawy to na prawdę długa i męczącaca batalia. Na prawdę trzeba chcieć
    coś z tym zrobić. Na policję bym nie liczyła (pośrednio wiem coś o tym) -
    raczej zniechęcają, a ich przygodtowanie psychologiczne do takich spraw jest
    niestety żadne. Tak więc zaznając można mieć czasem wprażenie, że pokrzywdzony
    tak na prawdę krzywdził osobę którą oskarża.

    Tak czy inaczej powinniście coś z tym zrobić, bo trwanie w takim zamkniętym
    kole może tylko doprowadzić do głębokiej choroby psychicznej i innej - jeśli
    nie czegoś gorszego.

    Życzę wytrwałości.

    tu jest fajny link http://www.niebieskalinia.pl/
    myślę też że służą pomocą prawną.
    Radzę się przygotować przed "rozpętaniem wichury.

    Powodzenia