  • Data: 2006-06-08 11:31:19
    Temat: Re: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <m...@4...com>,
    Artur Golanski <A...@w...net.pl> wrote:

    > Po równo jest gdy spółkę cywilną tworzą małżonkowie.
    > W inych przypadkach określa to umowa spółki i jest to podstawowa
    > kwestia. Gdy będzie 3 wspólników do po 33 % nie da ci 100 %

    Teraz miałem czas :)
    Z kc:
    "Art. 867. § 1. Każdy wspólnik jest uprawniony do równego udziału w
    zyskach i w tym samym stosunku uczestniczy w stratach, bez względu na
    rodzaj i wartość wkładu. W umowie spółki można inaczej ustalić stosunek
    udziału wspólników w zyskach i stratach. Można nawet zwolnić niektórych
    wspólników od udziału w stratach. Natomiast nie można wyłączyć wspólnika
    od udziału w zyskach.
    § 2. Ustalony w umowie stosunek udziału wspólnika w zyskach odnosi się w
    razie wątpliwości także do udziału w stratach."

    > Koszty i zyski dzieli się dokłądnie tak jak w umowie (przynajmniej w
    > rozliczeniach do celów podatkowych) i o tym była mowa.

    Do celów podatkowych to akurat wypłata nie zawsze jest potrzebna ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.