  • 1. Data: 2005-02-23 05:26:11
    Temat: Nieodpowiedzialna Matka -Jak prawnie odciac się od długów matki
    Od: "druzil" <d...@s...waw.pl>

    Witam, mamy trudny problem z matką mojej dziewczyny (piszę w jej imieniu).
    Sytuacja wyglada następująco:
    Dziewczyna od 15 lat nie utrzymuje zadnych kontaktów ze swoją matką (nie
    była przez nią wychowywana). Ostatnio okazało się ze jej matke zamkneli za
    jakieś oszustwa (nabrała kredytów itp).
    Pytanie: Czy mozną prawnie odciąc się od matki (cos ala zrzeczenia sie praw
    rodzicielskich), po to aby nie odpowiadać za glupote praktycznie obcej
    kobiety.
    Proszę o jakiekolwiek info.

    thx
    d...@g...com

  • 2. Data: 2005-02-23 06:41:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    druzil wrote:
> [...]
    > rodzicielskich), po to aby nie odpowiadać za glupote praktycznie obcej

    Raczej nie będzie odpowiadać za długi matki, bo niby z jakiej okazji.
    W tą stronę to nie działa.

  • 3. Data: 2005-02-23 07:49:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    witek wrote:

    > Raczej nie będzie odpowiadać za długi matki, bo niby z jakiej okazji.
    > W tą stronę to nie działa.

    Jedyne o czym powinna pamiętać: w razie śmierci matki musi w ciągu pół
    roku odrzucić spadek

  • 4. Data: 2005-02-23 07:56:07
    Od: "druzil" <d...@s...waw.pl>

    A czy mozna zabezpieczyć się przed ewentualnościa podania dziecka do sądu o
    płacenie alimentów na matke ?
    Czy wniesienie o pozbawienie praw rodzicielskich rozwiąze tą kwestie ?

  • 5. Data: 2005-02-23 08:34:06
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    druzil <d...@s...waw.pl> napisał(a):

    > A czy mozna zabezpieczyć się przed ewentualnościa podania dziecka do sądu o
    > płacenie alimentów na matke ?

    Nie bardzo.

    > Czy wniesienie o pozbawienie praw rodzicielskich rozwiąze tą kwestie ?

    Jeśli dzieczyna jest pełnoletnia, to ZTCW nie ma takiej możliwości.

    JoP

  • 6. Data: 2005-02-23 17:31:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli dzieczyna jest pełnoletnia, to ZTCW nie ma takiej możliwości.

    Ale, jeśli matka dziecko porzuciła, to sąd bez wątpienia ten fakt weźmie pod
    uwagę przy podejmowaniu takiej decyzji.

  • 7. Data: 2005-02-23 19:00:45
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    druzil wrote:
    > A czy mozna zabezpieczyć się przed ewentualnościa podania dziecka do sądu o
    > płacenie alimentów na matke ?
    Nie. Ale można wybronić się od ich płacenia.
    W takiej sytuacji należy:
    1) powołać się na art. 5 KC (+ wszelkie argumenty o tym, jaką była złą,
    niezasługującą na pomoc matką)
    2) a dodatkowo przedstawiać klasyczne argumenty wykazujące niewielkie
    zarobki, lub potrzeby tej dziewczyny i ew. jej dzieci.

    > Czy wniesienie o pozbawienie praw rodzicielskich rozwiąze tą kwestie ?
    Nie, a oprócz tego w ogóle nie da się tego zrealizować. Nie tędy droga.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 8. Data: 2005-02-24 07:04:46
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Ale, jeśli matka dziecko porzuciła, to sąd bez wątpienia ten fakt weźmie
    pod
    > uwagę przy podejmowaniu takiej decyzji.

    Pozbawienie praw rodzicielskich wobec pełnoletniego dziecka ? To jakaś
    nowość ?

    pozdr

    Monika

  • 9. Data: 2005-02-24 07:45:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    idiom wrote:

    > pod
    >

    > Pozbawienie praw rodzicielskich wobec pełnoletniego dziecka ? To jakaś
    > nowość ?

    .... weźmie pod uwagę przy ustalaniu alimentów.
    Chociaż nie powiem, że "bez wątpienia". Ja mam wątpliwości znając
    praktykę w takich wypadkach.

  • 10. Data: 2005-02-24 08:20:17
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > .... weźmie pod uwagę przy ustalaniu alimentów.

    To dlaczego informacja te została umieszczona pod cytatem Joli, dotyczącym
    pozbawienia praw rodzicielskich wobec pełnoletniego dziecka ?

    > Chociaż nie powiem, że "bez wątpienia". Ja mam wątpliwości znając
    > praktykę w takich wypadkach.

    A tu się zgodzę

    pozdr

    Monika