    From: "LM" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Date: Thu, 10 Apr 2008 11:51:37 +0200
    <fslv5e$ak$2@news.dialog.net.pl> <fsmjoe$aqt$2@inews.gazeta.pl>
    <fso6nk$9c8$1@news.dialog.net.pl> <fste8t$6ia$6@inews.gazeta.pl>
    <fsthl3$iao$1@news.dialog.net.pl> <fsu5ga$mhf$3@inews.gazeta.pl>
    <fsubfk$4j9$1@news.dialog.net.pl> <fsugof$mhf$7@inews.gazeta.pl>
    <fsuigk$8t4$1@news.dialog.net.pl> <fsuqe4$1pg$1@inews.gazeta.pl>
    <ft0nt5$i0o$1@news.dialog.net.pl> <ft20rp$h2e$1@mx1.internetia.pl>
    <ft3drk$573$1@news.dialog.net.pl> <ftcnbr$2mu$1@mx1.internetia.pl>
    <fte7mt$rsv$3@news.dialog.net.pl> <ftfjcs$p9i$1@mx1.internetia.pl>
    <ftfsbh$pr6$1@news.dialog.net.pl> <fti02b$itt$1@mx1.internetia.pl>
    <ftjfa6$3tb$1@news.dialog.net.pl>
    <ovcj05gvl2ux.1aywk5065hm04$.dlg@40tude.net>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ovcj05gvl2ux.1aywk5065hm04$.dlg@40tude.net...

    > Zupełnie się z tym zgadzam.
    >
    > Dodam jeszcze, że skoro posyłam dziecko do konkretnej szkoły, przed
    > oblicze
    > konkretnego nauczyciela, to oznacza, że w mojej ocenie osoba ta ma większą
    > ode mnie wiedzę i doświadczenie i *proszę*, żeby to przekazała mojemu
    > dziecku. Taka sytuacja wręcz implikuje szacunek i duży kredyt zaufania -
    > czym jesteśmy, ja i moje dziecko - zobowiązani tego nauczyciela od razu na
    > wejściu obdarzyć.

    No nie. Przegiąłeś. Mam spore uznanie dla Twojej wiedzy i poglądów,
    niezależnie od tego czy się z nimi zgadzam czy nie - ale tutaj mnie
    rozbawiłeś do łez.

    Po pierwsze - większosć rodziców wysyła dzieci do konkretnej szkoły dlatego
    że nie ma wyboru, bo to jest jedyna szkoła w okolicy.
    Po drugie - spróbuj wysłać dziecko do szkoły w innej gminie, jeśli jest
    deficyt miejsc w szkołach. Ja badałem ten temat u siebie - nie widzę
    szans - choć nie drążyłem żadnych procedur odwoławczych - aż tak mi nie
    zależało.
    Po trzecie - już w szkole zwykle podział na klasy, a tym samym na "oblicza"
    konkretnych nauczycieli jest czyniony odgórnie i moja ocena nie ma tu nic do
    rzeczy, niezależnie od tego, czy oceniam że jest to kompletny ignorant i
    gnojek, czy że jest to genialny nauczyciel i wychowawca.

    W moim konkretnym przypadku - kończyłem studia na kierunku nauczycielskim,
    pracowałem czynnie jako nauczyciel przez kilka lat, trochę lat już przeżyłem
    i od wielu lat wychowuję dzieci (swoje i nie tylko) cały czas samodzielnie
    (w tym na rozmaitych szkoleniach) poszerzając swoją wiedzę z zakresu
    przedmiotowego (matematyka), pedagogiki, psychologii, socjologii,
    resocjalizacji i teorii wychowania.

    Powiedz mi - dlaczego mam zakładać, że młodszy ode mnie 10 lat nauczyciel,
    dla którego to jest 1-2 rok pracy i który nie ma własnych dzieci ma większą
    ode mnie wiedzę i doświadczeenie? Podaj mi JEDEN dobry powód. :-)

    Co do szacunku - to u mnie trzeba sobie na taki zasłużyć - dotyczy to
    wszystkich, w tym nauczycieli. Co innego kredyt zaufania i autorytet. Tutaj
    masz rację. Powinienem o to zadbać na starcie i w miarę możiwości dbać o to
    później, bo to jest w interesie wszystkich.

    LM