eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemiecki sąd (BGH) po stronie ZDF ("polskie obozy zagłady") - piszta co chceta! › Re: Niemiecki sąd (BGH) po stronie ZDF ("polskie obozy zagłady") - piszta co chceta!
  • Data: 2018-08-22 11:11:18
    Temat: Re: Niemiecki sąd (BGH) po stronie ZDF ("polskie obozy zagłady") - piszta co chceta!
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-22 o 10:48, Marek pisze:

    > Czy kwestia światowych problemôw  tych "polskich obozów" nie jest czasem
    > w różnicy kulturowej obcych języków?  Jeśli zachód mówi " polskie
    > obozy"  to może ma na myśli lokalizację a nie sprawciciela....

    Według mnie masz rację, że chodzi o interpretację. Problem w tym, że
    wielu odbiorców treści o "polskich" obozach automatycznie zaszufladkuje
    to sobie w głowach jako "prowadzone przez Polaków".
    W ramach eksperymentu możnaby się pokusić o powszechne używanie w
    polskich mediach sformułowania "żydowskie" obozy śmierci - za takim
    określeniem przemawia to, że tak wielu ludzi tej narodowości zostało w
    nich zamordowanych. W sumie to nawet "izraelskie" obozy śmierci, bo
    przecież żydowskie państwo to na dzień dzisiejszy właśnie Izrael.
    Podejrzewam, że wtedy byś się szybko zapoznał z dobitnymi opiniami na
    temat różnicy kulturowej obcych języków wygłaszanymi nie tylko przez
    Polaków.
    Wielu ludzi to idioci, i niestety dlatego warto - zwłaszcza w kwestiach
    bolesnych - wyrażać się precyzyjnie.