    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Date: Sun, 28 Nov 2010 21:02:15 +0100

    Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości
    news:icua71$f35$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie, Według niemieckich i w Niemczech. Strona niemiecka nie przekazała
    > postępowania stronie polskiej, tylko ją sama prowadzi przeciwko
    > obywatelowi polskiemu.
    > On może karę przyjąć (zaplacić) lub nie. Ale w przypadku kontroli na
    > terenie niemiec ma gwarantowane że go nie wypuszą dopuki nie zapłaci i to
    > z nawiązką.

    W praktyyce nie przerabiałem, ale nie za bardzo sobie to wyobrażam w
    praktyce. Czyli w procesie administracyjnym zatrzymują w areszcie? Czy
    jakoś inaczej uniemożliwiają mu wyjazd bez wyroku sądu? I jeszcze nikt
    skargi do Trybunału na takie praktyki nie złożył? Skoro jesteś pewien, ze
    to sie tak kręci, to nie oponuję, ale wydaje mi sie to absolutnie
    nieprawdopodobne z punktu widzenia prawa międzynarodowego wymagajacego
    wyroku sądu do pozbawienia kogoś wolności.

    > Narazie to jest mandat, a nie sąd.
    Mandat to bedzie, jak gość podpisze. Na razie, to jest jakieś pisemko po
    niemiecku, któego adresat nie rozumie.