  • 1. Data: 2012-05-04 16:11:30
    Temat: Niemiec przekreca nas na eBay.de
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Często sie nie zdarza, ale raz na jakiś czas.
    Niemiec przekręcił nas na eBay (w ogóle nie wysłał zamówionego artykułu, niby
    szukał w bałaganie itp. ciągłe zmyłki drygi już miesiąc), kwota niewielka
    parędziesiąt euro (poniżej 100 zł wychodzi), no ale nie będzie Niemiec pluł
    nam w twarz i to przed Euro.
    Niestety nie paypal (nie miał opcji), ale przelew bankowy w euro był, więc
    eBay.de się wypiął (bo jakby paypal to niby gwarantują, a jak nie paypal to
    nie gwarantują).
    Największa ochota mi przychodzi napisać list po polsku do lokalnej dla Niemca
    komendy policji niemieckiej, to porządne społeczeństwo i może nie oleją.
    Miał ktoś podobne przypadki (bo w polską policję z ich minimalną kwotą na
    przestępstwo 300 zł czy jakoś tak to mi się wchodzić nie chce, samo
    zeznawanie by dłużej trwało niż ten towar wart).
    THX

  • 2. Data: 2012-05-04 17:25:52
    Temat: Re: Niemiec przekreca nas na eBay.de
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04-05-2012 16:11, _THX. pisze:
> [...]
    > przestępstwo 300 zł czy jakoś tak to mi się wchodzić nie chce, samo
    > zeznawanie by dłużej trwało niż ten towar wart).

    Wygooglaj europejski nakaz zapłaty.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2012-05-04 21:43:20
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-04 16:11, _THX. pisze:
> [...]
    > przestępstwo 300 zł czy jakoś tak to mi się wchodzić nie chce, samo
    > zeznawanie by dłużej trwało niż ten towar wart).

    Musze cie zmartwic oleja ! Jedyny sposob to program ochrony kupujacych
    zakladasz spor i czekasz na wyjasnienie i naczej nic nie osiagniesz.

    Jak zrobiles przelew to niestety ale buka bo na ebayu kolego to nie masz
    pewnosci ze ten niemiec z drugiej strony to nie jakis cwany turek albo
    inna menda. A u farbowanych niemcow to standard przekrecic na kasiore.

  • 4. Data: 2012-05-04 21:56:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "_THX." napisał w wiadomości grup
    > Największa ochota mi przychodzi napisać list po polsku do lokalnej dla Niemca
    > komendy policji niemieckiej, to porządne społeczeństwo i może nie oleją.

    Niby czemu mają nie olać? Pomyśl trochę...

  • 5. Data: 2012-05-04 23:41:49
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "_THX." <j...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > przestępstwo 300 zł czy jakoś tak to mi się wchodzić nie chce, samo
    > zeznawanie by dłużej trwało niż ten towar wart).

    A pomyśl, co by zrobił polski posterunek policji w Koziej Wólce Dolnej,
    jakby dostał jakiś prywatny list po niemiecku?

    Podaj ebay name tego gościa i dane transakcji, wyślę skarge po niemiecku.

    ANdy

  • 6. Data: 2012-05-05 12:16:35
    Od: "_THX." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Otwarty przeze mnie spór eBay.de zamknął szybko uzasadniając, że płacilismy
    przelewem, a nie przez paypal (no nie było opcji na paypal u tego sprzedawcy).
    Gościu ma pod dwie setki komentarzy, więc nie czułem pisma nosem.
    Co prawda sprzedawca przysłał maila, że może zwrócić pieniądze, cóż
    spróbujemy pójść tą drogą, jakieś straty muszą w życiu być ;-)

    Program ochrony kupujących ma swoje zalety, kiedyś ściągnałem z Niemiec
    notebooka, który przyszedł inny niż w opisie, trwało ale oddali kasę
    (płatność przez paypal była na szczęście, wtedy jeszcze mało który Niemiec ją
    miał w opcjach).

    -----

  • 7. Data: 2012-05-05 22:43:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "_THX." <j...@g...pl> napisał
> [...]
    > przestępstwo 300 zł czy jakoś tak to mi się wchodzić nie chce, samo
    > zeznawanie by dłużej trwało niż ten towar wart).

    Minimalna kwota 250 zł dotyczy kradzieży. W twoim przypadku w rachubę
    wchodzi oszustwo, dla którego takiego limitu nie ma.

  • 8. Data: 2012-05-06 13:10:14
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-05 22:43, Alek pisze:
    > Użytkownik "_THX." <j...@g...pl> napisał
    >
    > Minimalna kwota 250 zł dotyczy kradzieży. W twoim przypadku w rachubę
    > wchodzi oszustwo, dla którego takiego limitu nie ma.

    Byc moze ale ja mialem podobna sprawe z jakims ciapatym niemcem, sprawe
    trzeba zglosic w polskiej policji a ta umarza sprawe po 3 miesiacach.

    Dlatego nie kupuje sie u wlochow i farbowanych niemcow bez paypala.

  • 9. Data: 2012-05-06 15:17:01
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Maj, 16:11, "_THX." <j...@g...pl> wrote:

    > Niestety nie paypal (nie miał opcji),

    A to wlasnie zwykle oznacza potencjalny przekret...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2012-05-07 12:22:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 05.05.2012 12:16, _THX. pisze:
    > Co prawda sprzedawca przysłał maila, że może zwrócić pieniądze, cóż
    > spróbujemy pójść tą drogą, jakieś straty muszą w życiu być;-)

    A czego jeszcze więcej chcesz?

    p. m.