  • 1. Data: 2012-05-02 09:19:25
    Temat: Sprzedaż darowanego auta
    Od: Stefan7 <s...@o...pl>

    Pół roku temu dostałem od syna samochód [wart 4000zł] Czy mogę go teraz
    sprzedać bez dodatkowych kłopotów? Czy nie musiałbym płacić dodatkowo
    jakiś pieniędzy za tak szybką sprzedaż?

    Stefan

  • 2. Data: 2012-05-02 16:34:16
    Temat: Re: Sprzedaż darowanego auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 May 2012, Stefan7 wrote:

    > Pół roku temu dostałem od syna samochód [wart 4000zł] Czy mogę go teraz
    > sprzedać bez dodatkowych kłopotów? Czy nie musiałbym płacić dodatkowo jakiś
    > pieniędzy za tak szybką sprzedaż?

    Akurat pół roku jest kryterium stanowiacym o możliwosci istnienia
    podatku. Dla wygody, aby nie musieć dochodzić czy w przypadku
    darowizny za wartosc nabycia uznaje się zero, kwotę zapłaconego
    podatku, kwotę stanowiaca podstawę opodatkowania czy jakis inny
    wynalazek (w rodzaju "wartosci rynkowej"), chyba prosciej dopilnować
    żeby przekroczyć "podatkowe szesc miesięcy" (a że nie pamiętam co
    w ustawie jest, poprzestałbym na wersji z "dopełnieniem" do końca
    miesiaca, żeby jak nie liczyć to wychodziło >6 miesięcy, *w tym*
    wersji że "jak się skończyło w maju to do końca maja jest jeszcze
    6. miesiac").

    pzdr, Gotfryd