  • 11. Data: 2008-07-29 16:32:28
    Temat: Re: Nielegalne zdobycie danych osobowych????
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Lip, 13:55, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > I tak poza tematem - tutaj przydaje się telefon z symbianem :)
    > Dopisujesz taki "natrętny" numer do black-listy i ... masz święty spokój :)

    wiekszosc telefonow to ma pod "ignore list" niestety pada kiedy
    dzwonią z "numeru prywatnego" co jest nagminne w roznego rodzaju ofe i
    i innych.

    Podepne sie pod pytanie. Zakladalem telefon stacjonarny jakies 3
    tygodnie temu. Od poniedzlku dostaje telefony z tele2, jakiejs firmy
    rames co prezentuje poduszki i zeptera itp. Na moje pytanie "skad?"
    odpowiadaja ze "z bazy kupionej gdzies tam". Czy prawo daja mi
    mozliwosc dowiedzenia sie kim jest owa firma? Bo nie bawi mnie
    mowienie tele2 "wykasujcie mnie" jak hanldarze dalej beda puszczli
    moje dane w obieg bez mojej mozliwosci ingerencji.

  • 12. Data: 2008-07-29 17:32:38
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > mowienie tele2 "wykasujcie mnie" jak hanldarze dalej beda puszczli
    > moje dane w obieg bez mojej mozliwosci ingerencji.

    tak, prawo daje ci taką możliwość, a konkretnie ustawa o ochronie danych
    osobowych (ściągnij i poczytaj:O)
    a jak dzwonią z numeru zastrzeżonego to też nie problem, zgłaszasz sprawę na
    policję i od nich dostajesz wezwanie do operatora o ujawnienie numeru
    dzwoniącego i jego danych osobowych:O)

  • 13. Data: 2008-07-29 17:37:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-07-29 13:55 Herald napisał/a:

    > I tak poza tematem - tutaj przydaje się telefon z symbianem :)
    > Dopisujesz taki "natrętny" numer do black-listy i ... masz święty spokój :)

    Nie da się, bo dzwonią z zastrzeżonych.

    --
    animka

  • 14. Data: 2008-07-29 19:40:51
    Od: "tg" <...@...cpl>

    Animka w news:g6ngm5$qto$1@node1.news.atman.pl napisal:
    > Nie da się, bo dzwonią z zastrzeżonych.

    zablokowac zastrzezone

  • 15. Data: 2008-07-29 19:42:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    tg pisze:

    > zablokowac zastrzezone

    Zazwyczaj się nie da. Ja nie mogę np (nie jest to problem
    techniczny).

    6008

  • 16. Data: 2008-07-29 20:31:16
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 19:37:25 +0200, Animka napisał(a):

    > Nie da się, bo dzwonią z zastrzeżonych.

    ja zastrzezonych po prostu nie odbieram
    --
    marcin

  • 17. Data: 2008-07-29 20:40:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > sprawę na policję i od nich dostajesz wezwanie do operatora o ujawnienie
    > numeru dzwoniącego i jego danych osobowych:O)

    Problemem jest to, że tele2 zazwyczaj nie przetwarza danych
    osobowych, bo dzwoni "na ślepo", ich baza to zazwyczaj tylko numery
    telefonów w sieci TP.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-07-29 21:28:43
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Problemem jest to, że tele2 zazwyczaj nie przetwarza danych osobowych, bo
    > dzwoni "na ślepo", ich baza to zazwyczaj tylko numery telefonów w sieci
    > TP.

    chyba nie doczytałeś fragmentu że dzwonią pod prywatną komórkę i znają imię
    i nazwisko, więc są w posiadaiu danych osobwych i je przetwarzają
    (prawdopodobnie nielegalnie)

  • 19. Data: 2008-07-30 06:49:28
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'gargamel'
    Wpis z dnia 29-07-2008:

    > straszyć nie ma sensu, bardziej skuteczne jest posłanie paru hujuf, czy
    > kuref:O)

    Równie skuteczne jest odpowiadanie na inne niż zadane pytania - jak masz
    oczywiście chwilkę na rozmowę :)

    Spamer: Dzień dobry, czy chciałby pan mieć niższe rachunki za telefon.
    Spamowany: Tak mamo, ziemniaki już ugotowałem i wyniosłem śmieci.

    Spamer: Przepraszam, ale ja dzwonię w sprawie telefonu.
    Spamowany: Co ty mi tu o jakchś wyjazdach gadasz, nie mam czasu, muszę iść
    z psem do weterynarza.

    Spamer: Halo, czy pan minie słyszy? Ja w sprawie telefonu.
    Spamowany: A nie, uprawa trzciny cukrowej w Kongo, to zupełnie inny temat.
    Przyjedź do mnie, to pogadamy.

    itd

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 20. Data: 2008-07-30 09:19:02
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jul 2008 21:42:37 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Zazwyczaj się nie da. Ja nie mogę np (nie jest to problem
    > techniczny).

    Zarówno program,y typu "call manager" umożlwiają blokwoanie tak konkrentych
    numerów, numerów spoza listy kotnaktowej, z black-listy, jaki zastrzżonych
    oraz "prywatnych".
    Nawet flagowy iperator stacjonarnej telfonii udostępnia funkcję blokwoania
    zastrzżonych numerów. Sma z tegokorzystam na stacjonarce :)