    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <gskQI.247346$Ob1.163847@fx13.ams1>
    <611233bd$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ZqQI.536988$Jv1.178264@fx07.ams1>
    <61128a5a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <DwMQI.774392$HdJ9.501982@fx09.ams1>
    <61139c99$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <fQZQI.677603$Yc1.35892@fx14.ams1>
    <6114d063$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <fOkRI.427158$Rw2.11200@fx11.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Niekonsekwencje
    Date: Fri, 13 Aug 2021 09:21:08 +0200

    > Tzn. zabójstwa w zamiarze ewentualnym?

    Nie. nieumyślnego spowodowania śmierci. Zabójstwo z zamiarem
    ewentualnym, to jest trochę coś innego.

    > Nie, ale czy należało się spodziewać, że na ulicy będą ludzie?

    Moim zdaniem tak, bo on atakował prawe przednie drzwi i nei wiem, czy
    nie miał lepszego widoku na biegających po ulicy, niż kierowca.

    > To się wszystko wydarzyło w bardzo krótkim czasie. Jedna grupa naparzała
    > się przed autobusem, druga została z boku. Ci z boku nie musieli MZ
    > wiedzieć jak wygląda sytuacja przed maską, i że tam są lub nadal są ludzie.

    Z tego co wiem wiedzieli, bowiem to była część tej grupy biorącej udział
    w zajściu. Atakowali kierowcę w związku z tym, że ów zatrąbił na
    bijących się.

    > Pozostaje jeszcze kwestia czy przy tak szybkiej akcji w ogóle można to
    > rozpatrywać w kontekscie analizy przyczynowo-skutkowej, w sensie, że
    > sprawca oceniając rozsądnie powinien przewidzieć skutki swojego działania.
    > Ta próba wdarcia się to był w końcu pewien impuls, a nie metodycznie
    > zaplanowane działanie. Nie ma jakby czasu na ocenę.

    Przy nieumyślnym spowodowaniu śmierci wystarczy wykazać, że wystarczy,
    że mógł przewidzieć i się na to godził. Przy czym sam nie wiem, czy to
    właściwy kierunek. Po prostu propozycja dyskusji. Bo moim zdaniem zarzut
    zabójstwa postawiony kierowcy nie ma za bardzo szans na utrzymanie się.

    --
    Robert Tomasik