  • Data: 2004-08-07 07:13:14
    Temat: Re: Nieautoryzowany dostęp do serwera
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 7 sie o godzinie 01:02, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Immer Unzufrieden" <i...@n...chce.spamu.polbox.w.domenie.com>
    > napisał w wiadomości news:cf0j8l$ms3$1@serwus.bnet.pl...
    >
    > Uważam, że masz rację. Weźmy na przykład GG. Serwer jest przecież prywatny.
    > Program darmowy wyświetla reklamy. Istnieje w sieci kilka klonów GG oraz
    > kilka wtyczek / poprawek na samego GG, blokujących te reklamy. I aż dziwię
    > się, że autorzy tego programu jakoś tego nie zablokują.

    Masz pomysł techniczny na takie zablokowanie? :ROTFL

    > Z tym, że ja raczej gotów byłbym postawić zarzuty Twórcom tych
    > konkurencyjnych programów z nieuczciwej konkurencji, niż użytkownikom.

    Może chcesz także postawić zarzuty twórcom wszelkiej maści klientów FTP,
    przeglądarek www, newsreaderów itp itd.........

    > Użytkownik może się na tym nie znać i nie zdawać sobie sprawy, że program,
    > który używa korzysta nielegalnie z jakiegoś tam serwera.

    To serwer nie powinien zezwolić na dostęp!!!

    > To wcale takie oczywiste nie jest. Twórca programu sprawę z tego sobie na pewno
    zdaje.

    No tak, przecież ma dostęp do specyfikacji, protokołu itp itd.

    > Fakt bezprawności takich praktyk można wywieść z art. 3.1 ust. o zw.
    > nieuczciwej konkurencji [uoznk] (obyczaj); 11.1 i 11.4 uoznk (wykorzystanie
    > cudzych informacji) - ale to droga cywilna.

    Chcesz utajnić wszystkie RFC ???

    > Po za tym najpewniej naruszono prawo autorskie twórcy systemu w tym
    > zakresie, w jakim dotyczy to jakiegoś tam formatu zakodowania danych na
    > serwerze. Bo nie ma silnych, i trzeba to rozgryźć i w taki sam sposób
    > pobierać dane. No i w tym zakresie narusza również ustawę
    > z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. I to nie tylko na
    > płaszczyźnie cywilnej, ale również jako wykroczenie (art. 12.1). Mam
    > nadzieję, że nie budzi wątpliwości fakt, że zbiór danych na serwerze takiego
    > GG jest bazą danych w rozumieniu art. 2 cytowanej ustawy.

    Baza danych na serwerze GG ...... hmmm.... chyba że chodzi Ci o bazę kont
    i użytkowników ;)))
    Bo jeżeli masz na myśli ze wykorzystanie serwerów GG przez klony to
    naruszenie bazy danych (sic!) to wszelkie routery, DSLAMy, switche są
    niczym innym tylko również bazami danych. :D

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany