  • Data: 2004-08-12 18:42:25
    Temat: Re: Nieautoryzowany dostęp do serwera
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:1nlefc.is5.ln@ziutka.router...

    > Skrót myślowy - baza danmych udostepniona publicznie. Takim pojęciem
    > Ustawa się posługuje.

    Zgoda, przyznam Ci rację. A zatem pojedynczy użytkownik zgody ne potrzebuje,
    bo przecież korzysta z pojedynczych rekordów. Ale twórca aplikacja co do
    zasady korzysta z wielu.

    > Takich dzieł są miliony. Sam fakt ponoszenia na coś nakładów nie oznacza
    > automatycznie, że inni maja zakazane aby z tego korzystać.

    Oczywiście, że masz rację. Z tym, że w wypadku bazy danych dostęp jest
    określony ustawą.

    > W kontekscie tej rozmowy, przegladarka tekstowa to urządzenie które z
    > założenia uniemożliwia ogladanie typowych reklam czyli pozbawia autorów
    > stron www korzyści jakie mogliby uzyskać gdyby ktoś obejrzał i zdecydował
    > się na kupno. Wszak takich samych korzysci spodziewają się autorzy softu
    > typu "adware".

    Aha. No ale każda przeglądarka odpowiednio skonfigurowana bez żadnych
    wodotrysków ma możliwość zablokowania reklam. Ja w IE kłopotów z tym nie
    mam.

    > Art. 7.
    > 1. Producent bazy danych udostępnionej publicznie w jakikolwiek sposób nie
    > może zabronić użytkownikowi korzystającemu zgodnie z prawem z takiej bazy
    > danych, pobierania lub wtórnego wykorzystania w jakimkolwiek celu
    nieistotnej,
    > co do jakości lub ilości, części jej zawartości.

    W sumie prawdę mówiąc to przeoczyłem. Ale to jak już napisałem jest argument
    przeciwko ściganiu pojedynczych użytkowników.