    From: "rg" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie tylko niemieckie Hitlerjugendamt porywa dzieci.
    Date: Mon, 18 Apr 2016 14:16:47 +0200

    Mon, 18 Apr 2016 14:06:14 +0200, w <5714cdb8$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >
    > A tymczasem w pewnym tradycyjnym kraju nad Wisla
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/styl-zycia/rodzina/ogranicz
    one-prawa-rodzicielskie-armia-pa%c5%84stwowych-dziec
    i-wi%c4%99ksza-ni%c5%bc-wojsko/ar-BBrT3za

    > 214 tys dzieci na panstwowym garnuszku ... o ile dziennikarz nic nie
    > pomylil ...

    Rodzice już sobie o nich przypominają:

    Nieoczekiwany skutek rządowego programu 500 plus. Rodzice biologiczni, którzy
    przez lata nie interesowali się swoimi dziećmi, teraz zaczynają się starać o
    ich powrót do rodzinnych domów. Powód, zdaniem rozmówcy Onetu, Aleksandra
    Kartasińskiego z Fundacji Happy Kids jest oczywisty - pieniądze. - To jest
    makabra i tych makabr będzie więcej. A najbardziej ucierpią dzieci - mówi
    Onetowi prezes Fundacji.

    Kartasiński, prezes zarządu Fundacji "Happy Kids", która w regionie łódzkim
    prowadzi 10 rodzinnych domów dziecka stwierdza wprost - za nagłym wzrostem
    uczuć rodziców biologicznych stoją pieniądze, jakie rodzina może dostać z
    programu 500 plus.

    - Nie wymyśliłem sobie tego i nie zamierzam być gołosłowny. Powiem tyle. Odkąd
    o świadczeniu w ramach "500 plus" stało się głośno, odebrałem 15 telefonów od
    rodziców zastępczych z całej Polski, zaniepokojonych tym co się dzieje. A
    działo się tak, że rodzice biologiczni, którzy przez 8 czy 9 lat nie
    interesowali się swoimi dziećmi, nagle zaczęli wydzwaniać do tych rodzin
    zastępczych i obiecywać dzieciom, że za chwilkę wrócą do domów. Później
    pojawiły się donosy, że rzekomo w rodzinach zastępczych dzieciom dzieje się
    krzywda. Jesteśmy na początku tej drogi i boję się, że skala tego zjawiska
    będzie się nasilać. Problem ewidentnie ma związek z wypłatami w ramach 500
    plus, bo do końca ubiegłego roku nie miałem zgłoszonego ani jednego takiego
    przypadku, że rodzice biologiczni chcą powrotu swoich dzieci. To zaczęło się
    dopiero ostatnio. A taka sytuacja będzie ze szkodą dla dzieci, bo biologiczni
    rodzice, którzy raz prawo do opieki stracili, teraz zaczną nagle kochać swoje
    dzieci przez pryzmat pieniądza. To się nie skończy dobrze - mówi Kartasiński.