  • Data: 2006-11-15 23:00:28
    Temat: Re: Nie chcą mi zainstalować kablówki.. :)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To znaczy operator kablowy ułożył sieć w cudzym budynku bez zgody
    > właścicieli?

    Całkowicie niepotrzebnie używasz słowa "kablowy" cokolwiek by ono miało
    znaczyć. Operator to operator, niezależnie od tego, czy dostarcza TVK,
    telefon czy ADSL.

    W wielu przypadkach, zamiast umowy z zarządcą nieruchomości wystarcza
    umowa z abonentem. Zauważ, że w PT występuje sformułowanie "posiadający
    prawo do lokalu" czyli np. najemcy. Z kolei chociażby z art. 684 KC
    wynika prawo najemcy do założenia instalacji BEZ ŻADNEJ ZGODY właściciela.

    Dodatkowo, obowiązek współdziałania zarządcy z operatorami nakłada art.
    140 PT. W szczególności interesujący jest ustęp 3 tego artykułu.

    M.