  • 1. Data: 2004-08-12 10:25:21
    Temat: Nekanie przez Windykacje-Bezpodstawne!Prosba o pomoc.
    Od: "Piotrek" <y...@p...fm>

    Witam Wszystkich,

    Potrzebuje pomocy.
    Sprawa dotyczy mojej dziewczyny - okolo 2 miesiecy temu otrzymala do domu
    wezwanie do zaplaty mandatu za brak ważnego biletu na przejazd autobusem
    MZK. Pismo zawieralo rowniez informacje iz szczegolow mozna dowiedziec się w
    Koszalińskim oddziale Agencji Ochrony Osób i Mienia "ARSEN" Sp. z o.o. z
    siedzibą w Łodzi, ul. Przybyszewskiego 99.
    Kanar zatrzymal niby moja dziewczyne, spisal ja i sprawa biegnie dalej - tak
    to wyglada na pierwszy rzut oka.
    Nie jest to jednak takie proste na jakie wyglada - Po pierwsze to nie Ona
    jechala autobusem tylko ktos sie pod nia podszyl, po drugie Imie mojej
    dziewczyny jest Magda a na pismie jest Magdalena, adres sie nie do konca
    zgadza, inne jest imie ojca oraz inna jest data urodzenia. Sprawe
    wyjasnialismy w koszalinskim oddziale tej nedznej firmy prawie 2 miesiace
    temu - pracownik tutejszego oddzialu stwierdzil ze wszystko jest ok.
    W dniu wczorajszym do domu przyszlo jej Przedsadowe wezwanie do zaplaty (z
    blednymi danymi) wyslane z Łodzi wraz z drukiem do wpłaty - pismo zawiera
    szereg ostrzezen i grozb o mozliwosci przekazania w przyszlosci informacji o
    niesolidnosci platniczej dluznika biurom informacji kredytowych, bankom oraz
    innym firmom kredytujacym klienta z podaniem kwoty i danych
    identyfikacyjnych dluznika. Ponadto informuja ze moga wystawic na sprzedaz w
    ofercie publicznej wierzytelnosci z podaniem kwoty i danych
    identyfikacyjnych dluznika w ogloszeniach prasowych itp. powolujac sie na
    art.509 KC.
    Pod pismem podpisala sie Prokurent Dyrektor DS. Kontroli Bogumila
    Malinowska.
    W przypadku braku wplaty w terminie 7 dni strasza skierowaniem sprawy do
    oddzialu windykacji osobistej i naliczenie dodatkowych oplat.

    Chcialbym wyslac im pismo faksem (nie maja maila...) z informacja zeby ich
    troche postraszyc: w przypadku dalszego nekania bezpodstawnymi roszczeniami
    itp bede oczekiwac od nich zadoscuczynienia w postaci publicznych przeprosin
    lub gratyfikacji finansowej - co moge im zrobic , czym ich postraszyc i na
    jakie artykuly sie powolac? Prosze o pomoc gdyz w zakresie prawa jestem
    kompletnym laikiem...
    Na koniec ponownie pragne podkreslic - moja dziewczyna NIE ma NIC wspolnego
    z tym mandatem a dane podane przez zatrzymana osobe nie zgadzaja sie z
    rzeczywistoscia POZA nazwiskiem i zblizonym imieniem.

    Czekam na info i dodam ze sprawa jest BARDZO pilna!

    Pozdrawiam!
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-08-12 10:53:15
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

> [...]
    > rzeczywistoscia POZA nazwiskiem i zblizonym imieniem.
    >
    > Czekam na info i dodam ze sprawa jest BARDZO pilna!

    Witam,

    Jakiś rok temu poczęstowali (arsen) mnie takim pisemkiem, na mandacie było
    imie Iwona (chyba, juz nie pamietam)
    ja mam na imię Magdalena, adres przeskoczył o 2 numery i nie był spisany z
    dowodu, bo nie jestem pod nim zameldowana.
    Pojechałam do oddziału w moim miescie i niegrzecznie zapytałam panią
    dlaczego chcą mnie okraść, ona na to, że jak jeżdżę bez biletu to mam
    płacić! Jak nie zapłacę mandatu to ONI przyślą mi windykatorów.
    Kara była 100,- , mówię do niej, że nawet za mało żeby z tym do sądu iść, a
    ona na to że ta kwota bardzo szybko się powiększy jeżeli dobrowolnie nie
    wpłacę w terminie,(windykacja, sprawa w sądzie itd). Tak mi zagotowała krew,
    że zamierzałam w tej samej chwili pędzić do prokuratora, ale mój nadzwyczaj
    opanowany mąż mnie powstrzymał. Zadzwonił następnego dnia do Łodzi i odrazu
    wjechał na dyrektora, oczywiście postraszył prokuraturą, sądem i
    odszkodowaniem, dyr. obiecał sprawę zbadać i za godzinę oddzwonić, do
    dzisiaj nie przyszło nic więcej, dyrektor oczywiście również milczy.

    Pozdrawiam

    Magda

  • 3. Data: 2004-08-12 11:23:49
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <y...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam Wszystkich,
    [...]

    Wez to po prostu olej, jak sie wdasz w jakas wymiane informacji, moga sie
    szybko nie odczepic. Oni tylko tak strasza.

    marekz

  • 4. Data: 2004-08-12 13:02:02
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > wyjasnialismy w koszalinskim oddziale tej nedznej firmy prawie 2 miesiace
    > temu - pracownik tutejszego oddzialu stwierdzil ze wszystko jest ok.

    Wiem ze sa firmy zajmujace sie bezprawnymi windykacjami.
    Tzn. firmy te staja w obronie tych, ktorzy
    sa nekani w sposob nieuzasadniony przez windykatorow.
    Niestety nie blizszych danych nie mam.
    Poszukaj moze na googlach (np. haslo "bezprawne windykacje",
    "nieuzasadnione windykacje" itp)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 5. Data: 2004-08-12 14:35:26
    Od: stern <m...@a...com>

    Marcink wrote:

> [...]
    > czym ich postraszyc i na jakie artykuly sie powolac? Prosze o pomoc gdyz w
    > zakresie prawa jestem kompletnym laikiem...

    nie masz szans na przeprosiny i gratyfikację.
    Oni mają prawo żądać zapłaty w sądzie, Twoja sprawa (a właściwie Twojej
    dziewczyny - to wybronić się przed tym), co nie powinno być trudne

    > Czekam na info i dodam ze sprawa jest BARDZO pilna!

    Wszystkie sprawy są pilne :>

    pozdrawiam

    Marcin

  • 6. Data: 2004-08-12 18:43:19
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 12:25:21 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Na koniec ponownie pragne podkreslic - moja dziewczyna NIE ma NIC wspolnego
    > z tym mandatem a dane podane przez zatrzymana osobe nie zgadzaja sie z
    > rzeczywistoscia POZA nazwiskiem i zblizonym imieniem.

    Ależ ludzie sobie utrudniają życie. Gdy ja otrzymałem pismo tego typu,
    mandat w tramwaju, imię podobne ale nie takie samo, pesel też się nie
    zgadzał, po prostu włożyłem w kopertę i odesłałem do nadawcy, że poczta
    błędnie do mnie doręczyła.
    Od tego czasu milczą.
    Pamiętaj, że prowadząc z firmą korespondencję, tylko niepotrzebnie się
    pogrążasz i tracisz swój czas.

    --
    Pozdro
    Wiktor

  • 7. Data: 2004-08-12 18:44:14
    Od: "Piotrek" <y...@p...fm>

    Użytkownik "Wiktor" <w...@l...WYTNIJ.com> napisał w wiadomości
    > Pamiętaj, że prowadząc z firmą korespondencję, tylko niepotrzebnie się
    > pogrążasz i tracisz swój czas.

    Dzieki wszystkim za pomoc i informacje!
    Od czego mam w biurze niszczarke?:-) Jutro przetestuje to "przedsadowe
    wezwanie do zaplaty".

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje!
    Piotrek

  • 8. Data: 2004-08-12 19:45:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <y...@p...fm> napisał w wiadomości

    Jeśli to list zwykły, to wyrzućcie go. Jeśli polecony, to ewentualnie
    odpiszcie im, albo oddzwońcie, że taka osoba pod tym adresem nie mieszka. I
    niech sobie pozywają tamtą osobę - na zdrowie. No przecież nie dotyczy to
    Twojej dziewczyny tylko jakiejś innej osoby.

  • 9. Data: 2004-08-15 14:12:51
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Po pierwsze to nie Ona
    > jechala autobusem tylko ktos sie pod nia podszyl,

    Aaa to trzeba udowodnić.

    > po drugie Imie mojej
    > dziewczyny jest Magda a na pismie jest Magdalena,

    Nie ma imienia Magda. Magda to Magdalena.

    > Ponadto informuja ze moga wystawic na sprzedaz w
    > ofercie publicznej wierzytelnosci z podaniem kwoty i danych
    > identyfikacyjnych dluznika w ogloszeniach prasowych itp. powolujac sie na
    > art.509 KC.

    To jest sprzeczne z Ustawą o ochronie danych osobowych.

> [...]
    > z tym mandatem a dane podane przez zatrzymana osobe nie zgadzaja sie z
    > rzeczywistoscia POZA nazwiskiem i zblizonym imieniem.

    Może rzadko korzystasz z komunikacji miejskiej więc Cię oświecę -
    kontrolerowi się nie podaje danych. On je ustala na podstawie wiarygodnego
    dokumentu (dowód osobisty np.).

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2004-08-15 14:14:07
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Kara była 100,- , mówię do niej, że nawet za mało żeby z tym do sądu iść,

    Błąd - nie ma czegoś takiego jak "za mało zeby do sądu iść"...

    pdr
    Olo