  • Data: 2009-03-11 12:28:04
    Temat: Re: Narodowy Spis Powszechny
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nawet prosty baca na halach wie ile ma owiec w stadzie, jakiej płci, ile z
    > nich będzie miało młode i w jakim mniej więcej wieku są. To też jest
    > inwigilacja czy jednak coś, co pomaga w zarządzaniu?

    Wszystkie te dane już mają, każdy obywatel ma DO, każde dziecko ma akt
    urodzenia. Samochody też są zarejestrowane. Jak ktoś jest menelem i nie ma
    DO to ankieter i tak go nie dorwie, jak ktoś robi jakąś lewiznę to skłamie
    to też ankieter tego nie sprawdzi. W ogóle nie rozumiem idei takiego spisu.
    No chyba, że chodzi o takie pytania jak wyznanie, albo kto z kim mieszka, a
    te informacje uważam za zbędne z punktu widzenia zarządzającego stadem
    owiec. Poza tym analogia co najmniej średnia, nie jestem jakimś baranem na
    pastwisku i jak będę chciał sobie pójść na inną łąkę, to bacy nic do tego.
    To ja mu płacę, między innymi za to żeby tam gdzie się pasę nie niepokoiły
    mnie wilki i to jest jego zadanie, a nie wtykanie nosa w moje osobiste
    życie. Wystarczy że baca zbyt często i zbyt mocno mnie strzyże.

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz