    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Date: Sun, 08 Oct 2006 10:23:31 +0200
    <efrnka$g8s$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.tgs50xht5o25xk@unknown>
    <efrq3d$c9c$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <n...@n...lechistan.com> <efs1kv$jbc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <t...@n...lechistan.com> <efsaf2$9qg$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <g...@n...lechistan.com>
    <efu0f4$db4$4@atlantis.news.tpi.pl> <1...@h...pt>
    <efupum$5gi$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@g...pl>
    <4...@g...pl> <Pine.WNT.4.64.0610072323360.940@athlon64>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Piractwo nie jest kradzieżą.

    A co to jest "pitractwo"? Piractwo to statki z zaglami, piraci i
    abordaz. Lub superszybkei motorowki, uzbrojeni bandyci... "Piractwo" to
    napasc, ograbienie, czasem zabicie kogos lub wyrzucenie za burtę. Masz
    rację- piratwo to nie kradziez. To duzo gorzej

    "Piractwo komputerowe" to nic innego jak "złodziejstwo komputerowe".
    Zwykla kradziez niestety nie pasuje do programow komputerowych. Bo
    programy, w przeciwienstwie do diamentow sa wirtualne. I nie nalezy
    utozsamioac nosnika danych (plyta z programem) z samym programem.

    > Po prostu - nie jest. Tak samo jak pobicie nie jest kradzieżą.

    Ale pobicie moze byc piractwem ;)

    > Morderstwo nie jest kradzieżą. I tak dalej, wiele złych czynów
    > nie jest kradzieżą (acz niektóre są - np. rozbój jest kradzieżą).

    A piractwo to rozboj ;)

    > Nie mozna wobec tego wprost z wniosku że dla kradzieży istnieje
    > pojęcie paserstwa wyciągać wniosku przypisanego do paserstwa.
    > Nie i już.

    Gdyby to nei byla kradziez, to nie byloby paserstwa, racja.

    > Kradzież ma miejsce jak prawowity posiadacz miał i już nie ma
    > *tego co ukradli*.

    Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Ustawodawca tutaj przyrównuje program komputerowy do rzeczy ruchomej.
    Ale nie "zabiera" program, lecz "uzyskuje". Uzyskac mozna przez
    skopiowanie.

    > Przestępstwa kiedy prawowitego posiadacza oskubano z należnych
    > mu pieniędzy są różne - fałszerstwo, oszustwo, piractwo...
    > Ale żadne z nich nie jest kradzieżą!

    dalej czytamy:
    § 4. Jeżeli kradzież popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Ustawodawca uzywa slowa "kradzież" w odniesieniu do powyzszych punktow,
    a wiec zabrania rzeczy, uzyskania programu komputerowego...

    Mam deja vu ze juz pisalme o tym ;)

    No wiec skoro KK mówi "kradzież programu klomputerowego" to dlaczego ja
    mam mowić "piractwo" -- sam chciales (I Olgierd) terminów prawnych, no
    to oto sa powyżej... KK, Art. 278

    Pozdr
    ja

    --
    Większość przypadków zgwałcenia przez duchy charakteryzuje niemal
    identyczny przebieg. Ofiara zazwyczaj znajduje się w łóżku i jest